دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate
چکیده:

bounce rate چیست؟ چگونه می توان با نرخ پرش، رتبه سایت بهتری داشته و میزان بازدید سایت را بالا برد. چگونه باید نرخ پرش را بررسی کرد.

bounce rate چیست؟

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز! یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایتها، bounce rate یا نرخ پرش هست. آیا با این واژه آشنا هستید؟ bounce rate چیست؟ فرض کنید که شما وارد یک سایت شده اید. اگر آن سایت برایتان جذاب باشد و بعد از دیدن اولین صفحه از آن، صفحات دیگری را نیز مطالعه کردید، باید بگویم که لطف بزرگی در حق آن سایت انجام دادید. زیرا باعث شدید نرخ پرش آن سایت کاهش یابد. خب پس هرچقدر نرخ پرش یک سایت کمتر باشد، آن سایت رتبه بهتری دارد. نرخ پرش به ما میگوید که وبسایتی ایجاد کنیم که کاربر، بعد از ورود به آن، بلافاصله خارج نشود. هر چقدر کاربرانتان صفحات بیشتری از سایت شما را در روز ببینند، قطعا نرخ پرش شما کاهش خواهد یافت.

خب پس اگر کاربر، از همان صفحه ای که وارد سایت شما شده است، بدون ورود به صفحات دیگر سایت شما، خارج شود، در واقع نشان داده است که به دیدن سایت شما علاقه ندارد. این کار اگر توسط کاربران زیادی انجام شود، حتما بایستی تغییر اساسی در وبسایت خود ایجاد کنید. خب حالا که متوجه شدیم، نرخ پرش چیست، در ادامه مقاله ۲ موضوع زیر را پیگیری میکنیم:

۱- چطور نرخ پرش سایت را کاهش دهیم؟

۲- چطور بایستی نرخ پرش را بررسی کنیم؟

خب پس با ما همراه باشید.

چطور نرخ پرش سایت را کاهش دهیم؟

حالا میدانیم که bounce rate چیست؟ و بررسی آن چقدر مهم هست. خب برای اینکه نرخ پرش سایت را کاهش دهیم، بایستی به طور کامل خود را جای کاربر بگذاریم. آیا ما در سایتی که موضوعش با عبارتی که در گوگل جستجو کردیم، ارتباطی نداشته باشد می مانیم؟ آیا حوصله ی بررسی سایتهایی که سرعت کمی دارند را داریم؟ آیا مطالب سایتی که بروز نباشد برایمان جذاب است؟ تجربیات خود را بررسی کنید. چه عواملی باعث شده که در یک سایت، مدت زمان بیشتری بمانید و صفحات بیشتری را مشاهده کنید. در اینجا مواردی را ذکر میکنیم که قطعا میتواند برایتان موثر باشد.

۱- محتوای خود را هوشمندانه درج کنید!

بایستی حتما محتوای خود را هوشمندانه درج کنیم. برای اینکه یک مطلب هوشمندانه در سایت خود درج کنیم، بایستی یک سری فاکتورها را رعایت کنیم. این فاکتورها عبارتند از:

  • به هیچ وجه، مطالب سایتهای دیگر را بدون درج منبع، کپی نکنید.
  • حتما از محتوای بروز و مفید استفاده کنید.
  • حتما بایستی عناوین مطالب با محتوای مقالات در یک راستا باشد.
  • سعی کنید عناوین جذاب ایجاد کنید.
  • تصاویر با کیفیت و جذاب را انتخاب کنید.
  • امکان تماشای آنلاین در صفحات خود ایجاد کنید.
  • محتوایی درج کنید که خوانایی بالا داشته باشد.
  • مطالب قدیمی را بروز کنید.

همه موارد بالا، کمک میکنند که محتوای جالبتری برای سایت خود ایجاد کنید. اما موارد بالا صرفا کمک میکنند که کاربر در همان صفحه ای که واردش شده است، مدت زمان بیشتری باقی بماند. برای همین در ادامه، فاکتورهایی را مطرح میکنیم که کمک میکند، کاربر وارد بخش های دیگری از سایتمان شود.

۲- لینکهای داخلی را هوشمندانه ایجاد کنید!

حتما در تمامی مقالات خود، حداقل لینک یک مقاله دیگر را قرار دهید. البته نبایستی بدون برنامه این کار را بکنید. بایستی، لینکی را قرار دهید که احتمال میدهید، کاربر به آن علاقه دارد. معمولا مطالب مرتبط یا مکمل می تواند گزینه خوبی باشد. ما نیز از همین جا شما را دعوت میکنیم تا مقاله بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند! را نیز مطالعه کنید.

لینکهای داخلی، باعث میشود که کاربر راحت تر با بخش های دیگر سایتتان آشنا شود. لینکهای داخلی، میزان نرخ پرش را تا حد زیادی کاهش می دهند. پس از همین امروز برای تمامی مقالات خود، لینک داخلی ایجاد کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که قرار است لینکسازی کنید، پس اصلا نیاز نیست که سایت را بیخود و بی جهت، شلوغ کنیم. سعی نکنید که تعداد لینکهایی داخلی هر صفحه بیشتر از ۱۰ تا باشد.

۳- سرعت سایت خود را افزایش دهید.

شما می دانید که bounce rate چیست؟ و این را هم باید بدانید که سرعت سایت نیز یکی از مهمترین فاکتورها برای کاهش نرخ پرش است. هر یک ثانیه در لود شدن سایت، به اندازه ۱ دقیقه ترافیک شهری، عذاب آور است. منتها تفاوت در این است که وقتی در ترافیک شهری هستی، بایستی به هر شکلی که شده صبور باشی و منتظر بمانی. اما در وبسایتها قضیه طور دیگری است. هیچ کاربری وقت خود را به سایتی که سرعت لود آن کم است، اختصاص نمی دهد. خب پس به دلیل سرعت کم سایتتان، کاربرانتان را از دست ندهید.

همچنین، سعی کنید که حتما، وبسایتی طراحی کنید که منعطف باشد. در موبایل به خوبی نمایش داده شود. در مرورگرهای قدیمی نیز همینطور. به هر حال سیل زیادی از کاربران، ممکن است که با موبایل یا مرورگرهای قدیمی کار کنند.

۴- دسته بندی منظم و گویا داشته باشید.

همه وبسایتها، شامل منوهایی هستند که کاربر را به سمت محتواهای خاصی هدایت میکنند. حتما سعی کنید یک منوی قوی ایجاد کنید. منظورم این نیست که منویی داشته باشید که شامل کلی زیرمجموعه باشد. نه! منظورم این است که منوی خود را طوری تنظیم کنید که کاربر به راحتی، تمامی سرفصلهای مهم سایت شما را ببیند.

چطور بایستی نرخ پرش را بررسی کنیم؟

پاسخ سوالات bounce rate چیست؟ و چگونه می توان نرخ پرش را کاهش داد؟ را متوجه شدیم. اما حالا وقت آن رسیده که بدانیم، چطور می توانیم نرخ پرش را بررسی کنید. من در اینجا سه راهکار برایتان ارائه میکنم.

اولین راهکار استفاده از سایت alexa است. در این سایت به راحتی و به رایگان می توانید، وبسایت خود را آنالیز کنید. این سایت یکی از سایتهای مرجع برای آنالیز وبسایتهاست. دومین راهکار نیز، بررسی آی پی های ورودی سایتتان است. اگر هر آی پی که وارد سایت شما میشود، کمتر از ۳ صفحه را مشاهده میکند، خب یعنی نرخ پرش بالایی دارید و نیازمند تغییرات هستید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، می توانید افزونه هایی برای آنالیز رفتار کاربران را نصب کنید. البته اگر هم قصد دارید بصورت حرفه ای تر بررسی کنید، پیشنهاد میدهیم که از گوگل آنالیز استفاده کنید.

 

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*