دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت
            69 مگابایت            20 دقیقه            دریافت

دوره آموزشی رایگان | شروع کسب و کار آنلاین – قسمت ۲ (انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی)

دوره آموزشی رایگان | شروع کسب و کار آنلاین - قسمت 2 (انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی)
چکیده:

انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است. اگر در این حوزه، انتخاب درستی نداشته باشیم، احتمال موفقیت بسیار بسیار کم خواهد شد.

با قسمت دوم دوره آموزشی رایگان ” شروع کسب و کار آنلاین” در خدمت شما هستیم. در این قسمت از این سریال آموزشی، ۳ حوزه اصلی کسب و کار اینترنتی ، توضیح داده میشه. بعد از دیدن این قسمت، متوجه میشید که چه حوزه کاری مناسب شما خواهد بود.

برای انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی، فاکتورهای مختلفی وجود داره. مثل سرمایه اولیه، فضای فیزیکی و … . در این قسمت، کامل به این موضوع پرداخته ایم. البته، این موضوع تاکید شده است که حوزه کسب و کار اینترنتی برای محصولات مجازی، به نسبت، شرایط بهتری دارد. مفصل توضیح داده ایم که چرا این حوزه مناسبتر است.

قطعا زمانی که شما به خوداشتغالی و کارآفرینی فکر میکنید، یکی از مهمترین عواملی که به آن فکر میکنید، سرمایه اولیه است. در این فایل کامل توضیح داده ایم که کسب و کار اینترنتی محصولات مجازی به میزان سرمایه اولیه نیاز دارد، کسب و کار اینترنتی محصولات فیزیکی چه میزان و محصولات شرکتی چه میزان. قطعا زمانی که حرف از سرمایه اولیه زده میشود، موضوع بازگشت سرمایه هم مطرح میشود. قطعا در این فایل به این موضوع هم پرداخته ایم.

محیط کسب و کار اینترنتی نیز، یکی دیگه از عواملی بوده است که به عنوان معیار انتخاب یک حوزه، در این فایل بررسی شده است. تمام صحبتهایی که در این فایل شده است، بر این مبنا بوده است که مزایای حوزه محصولات مجازی رو نسبت به دو حوزه دیگر، به درستی بیان شود. در اینجا نیز بصورت مختصر این موضوع را ادامه خواهیم داد.

انتخاب حوزه کسب و کار اینترنتی :

کسب و کار اینترنتی حوزه محصولات مجازی:

محصولات مجازی، بسیار مهارت محور بوده است و همین موضوع باعث میشود که رقیبان قدرتمند در این حوزه کم باشد. از طرفی، این حوزه بسیار بسیار سرمایه اولیه کم نیاز دارد. همین موضوع باعث میشود بازگشت سرمایه، اطمینان بالایی داشته باشد و میزان سودآوری نیز بسیار مطمئن تر خواهد بود. همین عامل باعث میشود تعداد رقیبان افزایش پیدا کند. اما خب همانطور که مطرح کردیم، چون این حوزه مهارت محور هست، تعداد رقیبان قدرتمند بسیار کم است و در واقع مابقی رقیبان به نوعی سیاه لشکر خواهند بود.

کسب و کار اینترنتی حوزه محصولات مجازی، نیاز به محل فیزیکی خاصی ندارد. بنابراین آزادی عمل در این حوزه بسیار بالاست. از طرفی پتانسیل رشد گرایشهای کاری در این حوزه بسیار بالاست. همین امتیازات باعث میشود که این حوزه کاری، بسیار جذاب و لذتبخش باشد. البته با این حال نیازمند مطالعه فراوان و تلاش مستمر دارد.

کسب و کار اینترنتی حوزه محصولات فیزیکی:

به طور کلی تمام امتیازات حوزه کسب و کار محصولات مجازی، به امتیاز منفی برای محصولات فیزیکی تبدیل میشود. یعنی محصولات فیزیکی سرمایه اولیه بالا، بازگشت سرمایه کم، نیاز به فضای فیزیکی، رقیبان سرمایه دار قوی دارد. این حوزه می طلبد که واقعا با مشت پر واردش شد. اکر قرار بر این است که یک فروشنده اینترنتی شوید و محصولات از خودتان باشد، قطعا نیاز به بنیه مالی قوی خواهید داشت.

کسب و کار اینترنتی حوزه محصولات شرکتی:

خب در مورد محصولات شرکتی نیاز به مثال زدن داریم، تا کاملا متوجه بشید که دقیقا منظورمان از این حوزه چیست! مثلا فروشگاه های اینترنتی واسطه ای. یعنی فروشگاهی که محصولاتش را مستقیما خودش تامین نمی کند. صرفا تولیدات مشاغل دیگر را در سایت خود به فروش میرساند. در واقع فروش امانی در سایت دارند. یا به عنوان مثالی دیگر، سایتهای تخفیفات گروهی! این حوزه بسیار متکی به ایده است. ممکن است در این حوزه محصول فیزیکی به فروش برسد یا ممکن است محصول مجازی. باید در این حوزه متناسب با نوع ایده، ارزیابی کرد که چه میزان سرمایه اولیه، فضای فیزیکی و … مورد نیاز است.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*