دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟
چکیده:

مدیریت شبکه های اجتماعی و پاسخگویی نظرات منفی یکی از دغدغه هایی است که اگر به خوبی انجام شود، می تواند برند شما را بی نظیر جلوه دهد.

سلام خدمت شما دوستان عزیز. در سالهای اخیر، شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند و به صورت اجتناب ناپذیر، کسب و کارها را نیز به سمت خود کشانده اند. همین موضوع به مشتریان کمک کرده تا قبل از اینکه محصولی را خریدای بکنند، نظرات کسانی را که قبلا از محصول مورد نظرشان استفاده کرده اند را بررسی می کنند. خب کافی است که چندین مشتری، در صفحات اجتماعی ما، نظر منفی داشته باشند. چنین نظراتی باعث میشود که تعداد مشتریان با پتانسیل بالای شما، بسیار کاهش پیدا کند. بصورت کلی برای اینکه اثر مخرب یک نظر منفی را از بین ببریم، نیازمند این هستیم که ۱۰ نظر مثبت دریافت کنیم. اینجاست که اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار شفاف می شود.

در این مقاله قصد داریم چند راهکار ارائه کنیم که در هنگام دریافت نظر منفی، آثار مخرب آن را به حداقل برسانیم. به نوعی میتوانیم با مدیریت شبکه های اجتماعی، مانع از نابود شدن اعتبار برند خود شویم. خب پس با ما همراه باشید تا با این راهکارهی آشنا شویم. پیشنهاد میدهیم که این مقاله را نیز مطالعه نمایید : بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را متحول کنید! ۵ قدم حیاتی

مدیریت شبکه های اجتماعی :

  • برای مدیریت شبکه های اجتماعی ، بایستی خودتان را کنترل کنید

همیشه برای هر محصول و هر برندی، نظرات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. شبکه های اجتماعی کمک میکنه این نظرات بیشتر بازگو شود. خب اینکه مکانی برای نقد محصولات شما وجود دارد اتفاق بسیار خوبی است. برای مدیریت شبکه های اجتماعی ، اول از همه بایستی خودتان را مدیریت کنید. با دیدن چند نظر مثبت، بیش از حد هیجان زده نشید. همچنین با دیدن چند نظر منفی، زود از کوره در نروید. واقعا چند نظر منفی، زیاد هم بد نیست.

هیچ کسب و کاری به طور صد در صد موفق نیست. پس قطعا نقاط ضعفی دارد که این نقاط ضعف را صرفا آن دسته از مشتریانی دیده اند که نظر منفی خود را ابراز کرده اند. البته اگر اکثر نظرات مشتریان منفی است، باید یک فکر اساسی کنید. اما به طور کلی زمانی که نظر منفی دریافت میکنید، به دید یک انتقاد سازنده به آن نگاه کنید. قطعا یک انتقاد سازنده، خیلی بیشتر از کلی تعریف و تمجید، به رشد و ترقی کسب و کارتان کمک میکند.

  • نظرات منفی را بدون پاسخ باقی نگذارید

برای مدیریت شبکه های اجتماعی ، همیشه بایستی سعی کنیم که بروز بمانیم. نباید از تاریخ آخرین فعالیتمان، روزها گذشته باشد. از طرفی، هیچ وقت نباید، نظر منفی را بدون پاسخ بگذاریم. اگر فرصت کافی ندارید که هر روز به نظرات رسیدگی کنید، یک برنامه هفتگی ترتیب دهید. همیشه یادمان باشد که هیچ نظری نباید بدون پاسخ باقی بماند. با کمال احترام، ابتدا تشکر کنید که کاربر، نظر خود را ارسال کرده است. سپس عذرخواهی کنید از اینکه اتفاقی افتاده است که باعث شده نظر کاربر منفی شود. سپس مشکل مشتری را بصورت کامل جویا شوید و به او و سایر کاربران اطمینان دهید که مشکلات اینچنینی را رفع خواهید کرد.

البته برای نظرات مثبت نیز بایستی وقت بگذارید. به هر حال نظر مثبتی که با تشکر شما همراه شود، به مراتب بهتر از نظر مثبتی است که بی پاسخ بماند. اصلا سعی کنید جدای از اینکه نظرات مشتریان را پاسخ می دهید، برای نظرات سازنده تر، یک طرح تشویقی ایجاد کنید. هر روز یا هر هفته، کد تخفیف برای بهترین نظرات در نظر بگیرید. با این نوع سبک از مدیریت شبکه های اجتماعی ، شما با کمترین انرژی به بهترین شکل ممکن در دید کاربران خواهید بود.

  • تعامل دو طرفه برقرار کنید

اصلا نبایستی کاربرانی را که قبلا برایتان نظر ارسال کرده اند را فراموش کنید. یکی از بهترین و موثرترین کارها این است که چند روز بعد از نظر کاربر، به صفحه کاربری وی مراجعه کنید و نظری ارسال کنید که شامل قدردانی از این که برایتان نظر فرستاده است، باشد. بگذارید کاربران بدانند که واقعا خوشحال هستید که کنارتان هستند. سپس برای هر جشنواره یا هر طرح تشویقی ای که دارید، برای او، یک دعوتنامه رسمی ارسال کنید.

به طور کلی در تماس موثر با ۱۰۰ کاربر، بسیار بهتر از این است که صرفا هزاران نفر شما را ببینند. تنها راه تماس موثر، تعامل دوطرفه است. حتی گاهی پیشقدم شوید و شما برای کاربران نظر ارسال کنید.

  • دریافت نظرات منفی، قابل کنترل نیست، اما پاسخ شما قابل کنترل است

عکس العمل شما نسبت به نظرات منفی، تاثیر زیادی در برند شما دارد. به هیچ وجه با دید طلبکارانه با کاربر صحبت نکنید. یادمان باشد که مشکلی که برای یک نفر بوجود آمده و نظر منفی ارسال کرده، ممکن است برای هزاران نفر اتفاق افتاده باشد. پس برخورد خوب و مودبانه، در وهله اول، احترام به هزاران نفر خواهد. در طرفی، کاربران بسیار باهوش هستند. برای آنها بسیار مهم است که عکس العمل شما نسبت به نظر منفی چیست. خیلی وقتها پاسخگویی منطقی شما، دلیل اصلی مشتریان برای خرید از شماست.

به طور کلی شبکه های اجتماعی، یک منبع فعال برای معرفی شماست. ارسال نظرات مثبت و منفی نیز، اجتناب ناپذیر است. حتما برای کار خود برنامه ای داشته باشید و به خوبی به مدیریت شبکه های اجتماعی خود بپردازید. قطعا بزودی اکثر خریداران، بدون بررسی شبکه های اجتماعی برندها، از آنها خرید نخواهند کرد. پس این تغییر را به فال نیک بگیرید و سعی کنید بهترین استفاده را از آن ببرید.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*