دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

مدیریت زمان | زمان را چگونه مدیریت کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم؟

زمان را چگونه مدیریت کنیم
چکیده:

زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟ ۵ تکنیک برای اینکه بیشترین بهره وری رو از زمان داشته باشیم رو با هم مرور کنیم. از امروز مدیریت زمان رو شروع کنیم.

زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟ چطور توی زمانی مشخص، بهره وری بیشتری داشته باشیم؟ تکنیکهای مدیریت زمان چی هستن؟ از این جور سوالا در مورد مدیریت زمان زیاد مطرح میشه. اینکه زمان را چگونه مدیریت کنیم تا بهره وری بیشتری داشته باشیم، مبحث مفصلی هست که نیازمند بررسی زیاده. اما خب به صورت کلی میشه ۵ تکنیک رو بیان کنیم. تکنیکهایی که اگر از همین امروز انجامشون بدیم، کمتر از یک ماه دیگه، خیلی خوب حس میکنیم که چقدر تغییرات خوبی توی زندگیمون ایجاد شده. در ادامه این تکنیکها رو بیان میکنیم:

تکنیکهایی برای پاسخ گویی به سوال ” زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟ “:

۱- کارهای مهم و ضروری را با تمام احساسات خود دنبال کنیم:

هر چقدر بتوانیم با تمام وجود و همه احساسات خود، مشغول به انجام کاری شویم، هم آن کار را با سرعت بیشتری انجام میدهیم و هم بهترین نتیجه را میگیریم. خب پس از امروز شروع کنیم. کارهای مهم و ضروری رو شناسایی کنیم. اگر دوره آموزشی “برنامه ریزی روزانه – هفتگی – ماهانه – سالانه – قورباغه را راحت قورت بده!” رو به دقت استفاده کرده باشید، خوب میتونید کارهای مهم و ضروری رو شناسایی کنید. بعد از اون، باید با تمام قوا بریم سراغ اون کارها. خیلی مهمه که تمام احساساتمون درگیر کار بشه. فقط دقت کنیم که قرار نیست که دقت فدای سرعت بشه.

تمام کار باید تحت کنترلمون باشه. یادمون باشه که فقط کافیه تمام احساساتمون رو خرج کار کنیم و همین باعث میشه که کارمون دقت و سرعت را تواما داشته باشه. پس اولین کار برای پاسخ به سوال ” زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟” اینه که تمام احساساتمون رو خرج کارهای مهم و ضروری کنیم.

۲- کارهای بیهوده رو کاملا متوقف کنیم:

کارهای بیهوده رو شناسایی کنیم. جالبه بدونیم که بعضی روزها اکثر انرژیمون صرف کارهای بیهوده میشه. اما چطور باید بفهمیم چه کاری بیهوده است؟ جواب واضحه! تنها کسانی میتونن متوجه بشن چه کارهایی بیهوده هست که هدف دارن. خب پس قبل از شناسایی کارهای بیهوده، باید هدف تعیین کنیم. اگر هدف دارید که واقعا باید بهتون تبریک گفت. اما خب اگر هنوز هدف ندارید اصلا اشکال نداره. از همین امروز هدف تعیین کنید. برای این کار میتونین از دوره آموزشی “برنامه ریزی روزانه – هفتگی – ماهانه – سالانه – قورباغه را راحت قورت بده!” استفاده کنید.

بعد از تعیین هدف، با خودتون روراست باشید. تمام کارهایی که تو طول روز انجام میدید رو لیست کنید. اصلا مهم نیست کوچیکن یا بزرگ. فقط لیست کنید. بعد هر کاری رو که در راستای رسیدن به هدف نیستن رو حدف کنید. واقعا حذفش کنید. اون کار دقیقا کار بیهوده هست. فقط وقتتون رو میگیره. حذف که بشن، کلی زمان اضافه داری تا به کارهای مهمترت برسی. پس دومین پاسخ به سوال ” زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟” اینه که کاملا کارهای بیهوده رو حذف کنیم.

۳- عادات خوبمون رو شناسایی کرده و آنها را توسعه دهیم:

عادات خوب همیشه باعث میشن، گامهای محکمتر و بلندتری رو به سمت موفقیت برداریم. چه عاداتی دارید که مطمئنید، خوب و اثرگذارن؟ مثلا صبحها زود بیدار میشید؟ نرمش میکنید؟ صبحانه مفصل میخورید؟ یا عادت به مطالعه دارید؟ کدوم موفقیتهاتون ناشی از داشتن یک عادت خوب بوده؟ عادات خوبتون رو قوی تر کنید. روز به روز بزرگتر بشید. اینکه هر روز به عادات خوبمون اضافه بشه، یعنی دائم داریم رشد میکنیم. قانون اینه که انسانهای بزرگتر، بهتر میتونن از زمانشون استفاده کنن.

پس اگر میخواید سومین پاسخ به سوال ” زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟” رو بدونیم، باید بگیم که تا میتوانیم عادات خوب رو در خودمان پرورش بدیم.

۴- در زمان واقعی کار کنیم:

خیلی خیلی مهمه که بدونیم چه زمانی بیشترین تمرکز رو داریم. اکثر انسانها صبحها از ساعت ۷ تا ۱۱ بهترین بازدهی رو دارن. خیلی وقتها، زود بیدار شدن، ورزش صبحگاهی، دوش گرفتن و صبحانه کافی، باعث بهبود عملکرد میشه. اما خب این نسخه برای همه انسانها پیچیده نمیشه. مثلا یکی از دوستانم عادت داشت شبها کدنویسی کنه. مثلا ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح، بهترین تایمی بود که میتونست کدنویسی کنه. چون به قول خودش شبها آرامش فکری داشت. هدفم از گفتن این مثال این بود که خودتون رو بررسی کنید. واقعا چه زمانی بهترین کارایی رو دارید؟ کجا آرامش کافی برای کار کردن دارید؟

سومین پاسخ به سوال ” زمان را چگونه مدیریت کنیم ؟” این است که زمان و مکانی که بیشتری بهره وری رو داریم شناسایی کنیم.

۵- هرچه تمرکز بر روی کار بیشتر باشد، ارزشش بالاتر می رود و احتمال موفقیت بیشتر است:

یکی از تفاوتهای انسانهای موفق و ناموفق در این است که مدیریت زمان رو خوب بلدند. اما یکی از راههایی که موفقها خوب میتونن زمان رو مدیریت کنن، اینه که موفقها خوب بلدن چطور کار رو باارزش جلوه بدن تا با تمام قوا انجامش بدن. یادمون باشه، هرچی کار برامون باارزشتر جلوه کنه، احتمال اینکه بطور کامل انجامش بدیم، بیشتره. همین یعنی مدیریت زمان. چرا؟ چون اگر کاری رو کامل انجام بدیم، یعنی دوباره کاری نیاز نیست. خیلی وقتها کلی زمان رو به خاطر دوباره کاری از دست میدیم.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*