دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

فعالیت های شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۱

چکیده:

فعالیت های شرکت را چطور بایستی نظم دهیم؟ با توجه به شرایط بازار و رقبا روی چه بخشهایی از فعالیت و تولیدات خود بیشتر سرمایه گذاری کنیم؟

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست خوبم در سایت نوین شغل! خیلی خوشحالم که دوباره به نوین شغل مراجعه کردی و در حال مطالعه این مقاله هستی. امروز قصد داریم یکی از دغدغه های اصلی مدیران شرکتها و گروه ها یعنی فعالیت های شرکت رو بررسی کنیم. خب اگر شما هم یک شرکت یا یک گروه رو مدیریت میکنید، قطعا این دغدغه را دارید که چطور متناسب با وضعیت بازار و رقبا، مشغول به فعالیت بشد. ممکنه براتون سوال باشه که آیا با توجه به وضعیت موجود، کار درستی هست که سرمایه خود را وارد حوزه کاری مورد نظرتون بکنید یا نه! در واقع طبق مراحل برنامه ریزی استراتژیک، شما در مرحله سوم مشکل دارید. یعنی در تعیین ترکیب فعالیتها. امروز قصد داریم ۲ شیوه برای پاسخ گویی به این دغدغه را برایتان معرفی کنیم.

خب در تجزیه و تحلیل فعالیت های شرکت ؛

اولین قدم شناسایی واحد تجاری استراتژیک است. واحدهای تجاری استراتژیک هر کدام رسالت و هدفی خاص دارند. به نوعی به فعالیت های شرکت در این واحدها، فعالیت های کلیدی گفته میشه. دومین قدم نیز ارزیابی مدیریت از جذابیت واحدهای استراتژیک و تصمیم گیری در خصوص میزان توجه به هر کدام است. یعنی در دومین قدم میخواهیم بدانیم که نتیجه فعالیت هر کدام از بخش ها با توجه به شرایط فعلی چه مقدار سود خواهد داشت و چقدر منطقی است که برای آینده این بخش سرمایه گذاری کنیم.

دقیقا برای همین موضوع جذابیت واحد های استراتژیک، ۲ شیوه جالب وجود دارد. این دو شیوه را بررسی خواهیم کرد.

۱- شیوه گروه مشاوران بوستون:

به شیوه گروه مشاوره بوستون، ماتریس سهم – رشد نیز گفته میشه. در این ماتریس شرکت تمام واحدخای تجاری استراتژیک خود را طبقه بندی میکند. این ماتریس دارای دو محور است:

  • محور عمودی یا نرخ رشد بازار که جذابیت را اندازه گیری میکند.
  • محور افقی یا سهم نسبی بازار که توان شرکت را در بازاریابی اندازه گیری میکند.

شیوه گروه مشاوره بوستون

خب، پس ابتدا باید وضعیت هر بخش شرکت خود را مشخص کنید. باید ببینید که هر محصول و هر بخش دقیقا در چه وضعیتی است. سپس می توان برای هر یک متناسب با وضعیتش یکی از ۴ استراتژی زیر را در نظر گرفت.

  • برای ایجاد سهم بازار می تواند سرمایه بیشتری به واحدهای تجاری استراتژیک اختصاص دهد.
  • سرمایه گذاری را محدود به حفظ سهم بازار هر واحد در حد سطح فعلی  کند.
  • واحد تجاری را حذف کند و از جریان نقدینگی در کوتاه مدت بهره برداری نماید.
  • واحد تجاری استراتژیک را به فروش برساند و منابع آزاد شده را در جای دیگر به مصرف برساند.

با توجه به شکل ماتریس، مشخص است که هر واحد تجاری استراتژیک دوره حیات خود را از خانه علامت سوال آغاز می کند و در صورت موفقیت به قسمت ستارگان رشد میکند. با کاهش نرخ رشد بازار (جذابیت بازار) واحد به طبقه گاوهای شیرده می رود و در اواخر دوره عمر خود به سگ تبدیل می شود.

خب قسمت اول این مقاله را درباره فعالیت های شرکت به اتمام رساندیم، همراه ما باشید تا سمت دوم را نیز بررسی کنیم.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*