دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

فعالیت شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۲

چکیده:

فعالیت شرکت و اینکه چه محصولی را تولید کنیم و چه محصولی ارزش تولید و سرمایه گذاری دارد، یک دغدغه بزرگ است که با این روش قابل بررسی است.

سلام خدمت شما دوست خوبم؛ امیدوارم که سالم و سربلند باشی. امروز قصد داریم در ادامه مقاله فعالیت های شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۱ قسمت دوم را برایتان آماده کنیم. خب درباره فعالیت شرکت در مقاله اول گفتیم که ۲ شیوه وجود دارد. روش اول شیوه گروه مشاوره ای بوستون بود. این روش را در قسمت ۱ بررسی کردیم.

اما برای فعالیت شرکت ، امروز روش دوم به نام روش جنرال الکتریک رو بررسی میکنم.

۲- روش دوم تعیین فعالیت شرکت : روش جنرال الکتریک:

همانند روش گروه مشاوره ای بوستون، این روش نیز از یک ماتریس دو بعدی استفاده می کند.

۱- محور عمودی: این محور بیانگر جذابیت صنعت است. جذابیت علاوه بر نرخ ردش بازار (همان محور عمودی گروه بوستون) عوامل دیگری از قبیل اندازه بازار، سودآوری صنعت، میزان رقابت، فصلی و دوره ای بودن تقاضا و ساختار هزینه صنعت رو در بر میگیره. یعنی در این محور تمام عوامل بیرونی را بایستی در نظر بگیریم.

۲- محور افقی: این محور بیانگر توان شرکت در همان صنعت است. توان فعالیت شرکت علاوه بر سهم نسبی (همان محور افقی گروه بوستون) عوامل دیگری از قبیل رقابتی بودن یمت، کیفیت کالا، سطح اطلاعات بازار و مشتری، اثربخشی فروش و مزایای جغرافیای شرکت را در بر میگیرد. به نوعی عواملی که به شرکت مربوط میشود را لحاظ خواهیم کرد.

روش جنرال الکتریک

در این نمودار کاملا مشخص است که در مناطق Grow بایستی تا میتوانیم در واحدها سرمایه گذاری کنیم. در مناطق Hold صرفا بایستی شرایط موجود را حفظ کنیم و در مناطق Harvest بایستی یا حداکثر استفاده را از واحدها ببریم و یا اینکه آنها را متوقف کنیم و بفروشیم.

معایب این دو روش:

این دو روش را با هم مرور کردیم. به هر حال فعالیت شرکت می تواند با این دو روش نظم بهتری بگیرد. اما خب قطعا هر روشی ممکن است که معایبی نیز داشته باشد. در اینجا معایب این دو روش را نیز بررسی خواهیم کرد. به طور کلی ۳ عیب را میتوان برای این دو روش بیان کرد:

۱- این روش ها تقریبا وقت گیر و پرهزینه هستند. ممکن است مدیریت برای تعریف واحدهای تجاری استراتژیک  و اندازه گیری سهم و رشد بازار با مشکلاتی نیز روبرو شود.

۲- بیشتر به طبقه بندی فعالیتهای جاری توجه دارند و اشاره ای به برنامه ریزی برای آینده ندارند. البته میتوان برای آینده نیز مورد استفاده قرار گیرند اما بسیاری از عوامل دیگر نیز باید دخیل شوند.

۳- تصمیم گیری در این روشها جنبه قضاوتی دارد و ممکن است بر حسب واقعیت صورت نگیرد.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*