دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

فروش آنلاین – با این ۴ راهکار، مشتریان را راضی نگه دارید!

فروش آنلاین
چکیده:

تحقیقات نشان می دهد که ۴۴ درصد شرکتها، برای جذب مشتری جدید تلاش می کنند و ۱۸ درصد برای حفظ مشتریان فعلی خود. باید بدانید که جذب مشتری جدید تا ۵ برابر هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری موجود دربردارد.

تحقیقات نشان می دهد که ۴۴ درصد شرکتها، برای جذب مشتری جدید تلاش می کنند و ۱۸ درصد برای حفظ مشتریان فعلی خود. باید بدانید که جذب مشتری جدید تا ۵ برابر هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری موجود دربردارد. این موضوع در زمینه فروش آنلاین به مراتب با اهمیت تر نیز است.

به مشتریان خود کمک کنید تا از محصولات بهتر استفاده کنند. زمانی که یک نفر، محصول یا خدمت شما را خریداری می کند، از اینکه تعداد مشتریان شما افزایش یافته، بسیار خوشحال خواهید شد. اما بایستی دقت داشته باشید که این پایان کار نیست. شما بایستی مطمئن شوید که مشتری از خریدش راضی است. اگر مشتری، محصولات را دوست نداشته باشد، دلیلی برای خرید وجود ندارد و این خبر ناگواری برای کسب و کار شماست. مشتریان ناراضی، محصولات را برگشت می دهند. حتی هزینه های بازگشت محصول به زنجیره تامین، معمولا ۲ برابر هزینه ارسال آن است. شما بایستی از بازگشت محصول جلوگیری کنید. این یک رمز موفقیت در زمینه فروش آنلاین و فروش غیر آنلاین است.

مشتریان ناراضی، دید بدی نیز پیدا خواهند کرد. اینترنت جایی است که به راحتی می توان صدای مشتری را شنید. پس باید کاری کرد که رضایت مشتریان افزایش یابد. هر روز تعداد فروشگاه های اینترنتی در حال افزایش است. این یعنی اگر در سطح متوسط هم کار کنید، حتما بین این همه فروشگاه گم خواهید شد.

در اینجا، تعدادی راهکار برای کمک به مشتریان و کاهش نارضایتی ها ارائه میکنیم:

۱- راهنمایی:

با ایجاد یک راهنمایی جامع، که همه مشتریان برای محصولات به آن نیاز دارند، می توانید مطمئن شوید که مشتریان بهترین استفاده را از محصول می کنند. اما این مهم است که بدانید، متن و نوشتار در راهنمایی، همیشه مورد توجه قرار نمی گیرند. بنابراین از جذاب بودن راهنمایی خود مطمئن شوید. بر روی طراحی زیبا آن تمرکز کنید. همچنین راهنمایی ها نباید، صرفا برای بعد از فروش باشد. شما می توانید از آنها برای مطمئن کردن مشتری از خرید، استفاده کنید. پس دقت کنید که در زمینه فروش آنلاین ، راهنمایی های قبل و حین و پس از خرید بسیار مهم هستند.

۲- پست های وبلاگ:

پست های وبلاگ، عملکردی شبیه به راهنماها دارند. وبلاگتان صرفا نباید به چشم اندازهایتان اختصاص داده شود. بلکه باید محتواهایی ایجاد کنید که کاربر به خوبی از آنها بهره مند شود. به عنوان مثال، فرض کنید که یک سایت توریستی دارید. شما نباید صرفا اطلاعاتی درباره قیمت بلیط و تورهای تعطیلات درج کنید. بلکه می توانید درباره مکانهای مختلف اطلاعات قرار دهید تا حس ماجراجویی کاربر برانگیخته شود و برای آن مکانها برنامه ریزی کند. از بخش وبلاگ خود به خوبی می توانید برای تقویت فروش آنلاین خود استفاده کنید.

۳- ویدیوها و فروش آنلاین:

ویدیوها، نقش بسیار مهمی در بازاریابی محتوا ایفا می کنند. ویدیوها این قدرت را دارند که کاربر را در سایت نگه دارند. در اینجا به انواع مختلف ویدیوهایی که ایجاد لذت و رضایت در کاربر می کند را مطرح می کنیم:

  • فیلم های آموزشی، بسیار عالی هستند. از آنها در همه جای سایت استفاده کنید. با نشان دادن اینکه محصولات چگونه کار می کنند، بازخورد سایت را افزایش دهید.
  • ویدیوهایی بسازید درباره اینکه کاربران چگونه از سایت و خدمتتان استفاده کنند. هر نوع خدماتی در سایت دارید، با عرضه یک ویدیوی کوتاه می تواند قابل فهم تر برای کاربران باشد.

ویدیوها یکی از ارکان اصلی برای افزایش فروش آنلاین هستند. از آنها به خوبی بهره بگیرید.

۴- در تماس باشید:

مشتریان نیاز دارند که بدانند همیشه خاص هستند. نکته خوشحال کننده این است که شما می توانید این کار را بدون زحمت و با استفاده از برخی مطالب پس از فروش، انجام دهید.

از طریق ۲ روش مهم زیر می توانید در تماس با کاربران باشید.

الف- بازاریابی ایمیلی، همچنان یک راه مهم برای تماس با مشتریان است:

  • مطمئن شوید که ایمیلتان حاوی پیشنهادات و ارزشهایی برای کاربر است.
  • بدون دلیل به کاربران خود ایمیل نفرستید. اولین باری که آنها ایمیلی را بدون دلیل از شما دریافت کنند، آخرین باری بوده است که ایمیلتان را باز کرده اند.
  • همیشه عنوان ایمیل خود را جذاب انتخاب کنید تا کاربر دلش بخواهد ایمیل را باز کند.

ب- از مشتریان خود بخواهید که تجربیات خود را درباره شرکت درج کنند. حتی برای این کار جایزه تعیین کنید. اینگونه فعالیتها باعث می شود بهتر در تماس باشید.

جمع بندی:

همه توان را برای هدایت مشتری هدر ندهید. اینکار مشتریان را راضی نمی کند. بلکه ارائه کمی محتوای مفید بعد از فروش می تواند، موجبات رضایت مشتری را فراهم آورد و برند شما را پرطرفدار کند. به علاوه، بیشتر در تماس باشید تا بهتر در ذهنها باقی بمانید. بنابراین اگر کسی نیاز به محصول یا خدمتی داشته باشد و بداند شما آن را دارید، مستقیما سراغ شما می آید. به طور کلی در فروش و به ویژه در فروش آنلاین ، جلب رضایت مشتری با ارائه خدمات مکمل و جانبی بسیار مهم است.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*