دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

فرایند مدیریت بازاریابی | آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار – قسمت ۱

فرایند مدیریت بازاریابی آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار - قسمت 1
چکیده:

فرایند مدیریت بازاریابی چیست و چطور کمک میکند تا بازار را تحت کنترل داشته باشیم و فروش بیشتر و بهتر محصولاتمان را تجربه کنیم؟

سلام و عرض ادب؛ امیدواریم که در سایت نوین شغل تونسته باشید، پاسخ سوالهاتون رو گرفته باشید. امروز قصد داریم درباره فرایند مدیریت بازاریابی صحبت کنیم. در صورتی که با این فرایند آشنا باشیم، خیلی بهتر و قوی تر میتوانیم در دل بازار نفوذ کنیم. این همان چیزی است که ما از کسب و کارمان میخواهیم.

باید بدانیم که چه محصولی را با چه کیفیتی برای چه مشتریانی تولید کنیم. باید بدانیم که چه عواملی در رفتار مصرف کننده موثرند. اصلا فرایند تصمیم گیری خریدار به چه شکل است. وقتی بازار را خوب بشناسیم، میتوانیم میزان تقاضا را اندازه گیری و پیش بینی کنیم. حتی شناخت خوب از بازار، به ما کمک میکند تا بهتر آن تقسیم کنیم و برای هر بخش آن هدفگذاری کنیم.

همه این موارد به کنار، وقتی ما فرایند مدیریت بازاریابی را درک کرده باشیم، میتوانیم متناسب با نیازهای موجود، محصولات جدید طراحی کنیم. فرایند مدیریت بازاریابی کمک میکند تا قیمت گذاری رو هم به درستی انجام دهیم. کمک میکند تا سیستم توزیع کالا را به درستی فعال کنیم. کمک میکند تا محصول را هر روز رشد دهیم. فرایند مدیریت بازاریابی می تواند تمام دغدغه های چرخه تولید تا فروش محصول را برایمان مرتفع کند.

تعریفی از فرایند مدیریت بازاریابی :

فرایند مدیریت بازاریابی در واقع فرایندی است که به ما کمک میکند تا فرصتها را تجزیه و تحلیل کنیم، سپس بازار هدف را انتخاب کرده و متناسب با آن چرخه تولید – فروش را طراحی و فعالیتهای بازاریابی را مدیریت کنیم.

تعریف فوق، بسیار جامع و کلی است. اگر به تعریف فوق دقت کنیم، متوجه میشویم که فرآیند مدیریت بازاریابی شامل ۴ بخش است.

۴ بخش از فرایند مدیریت بازاریابی :

۱- تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار

فرایند مدیریت بازاریابی ، با تجزیه و تحلیل بازار برای شناسایی فرصتهای موجود در آن آغاز میشود. قطعا اگر بازار را خوب بررسی کنید، متوجه میشوید که فرصتهایی برای رشد وجود دارند.

۲- انتخاب بازارهای هدف

بازار هدف در واقع همان مشتریانی هستند که شما قصد دارید برای آنها محصول تهیه کنید. وقتی بازار هدف را شناسایی کنید، می توانید پیش بینی کنید که تقاضا در چه حد است.

۳- تهیه ترکیب عناصر بازاریابی

این موضوع یعنی شما میتوانید عناصر آمیخته بازاریابی را کنترل کنید. عناصری مانند طراحی محصول، قیمت گذاری، توزیع کالا و ترفیع و ارتقا محصول.

۴- مدیریت تلاشهای بازار

خب زمانی که بازار هدف خود را شناسایی کردید، قطعا مشتریان و رقبای خود را میشناسید. پس منظور از مدیریت تلاشهای بازار، یعنی تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و رفتار رقبا. در این صورت به خوبی میتوانید سیاستهای رقابتی خود را تعریف کنید.

 

خب در این مقاله به طور کلی درباره فرایند مدیریت بازاریابی صحبت کردیم. در قسمت دوم این مقاله، با جزئیات بیشتر این موضوع را باز میکنیم. پیشنهاد میدیم که حتما قسمت بعدی این مقاله را نیز مطالعه کنید. در نهایت نیز پیشنهاد میدهیم که مقاله مراحل برنامه ریزی استراتژیک | ۴ مرحله حیاتی و مهم در برنامه ریزی استراتژیک را مطالعه کنید. منتظر نظرات شما هستیم.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*