دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

فرآیند مدیریت بازاریابی | آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار – قسمت ۲

فرایند مدیریت بازاریابی آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار - قسمت 1
چکیده:

فرآیند مدیریت بازاریابی به ما کمک میکند تا شناخت بهتری نسبت به بازار، محصول، مشتری و نیازش داشته باشیم و بیشتر از قبل خریدار داشته باشیم.

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز! بسیار خوشحالیم که در نوین شغل حضور پیدا میکنی و نظراتت رو به ما انتقال میدی. امروز در ادامه مقاله فرآیند مدیریت بازاریابی | آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار ، قصد داریم قسمت دوم را برایتان آماده کنیم.

خب اگر یادتون باشه در قسمت اول ۴ بخش از فرآیند مدیریت بازاریابی رو توضیح دادیم. این ۴ بخش شامل موارد زیر بود:

۱- تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار

۲- انتخاب بازار هدف

۳- تهیه ترکیب عناصر بازاریابی یا آمیخته بازاریابی

۴- اداره فعالیتهای بازاریابی

خب هر کدام از این موارد، نیاز به توضیحات جامع تری دارد. در این مقاله قصد داریم این ۴ مورد فوق را به ۱۴ قسمت جداگانه تقسیم کنیم و دقیقا توضیح دهیم که در فرآیند مدیریت بازاریابی قرار است چه اتفاقاتی بیوفتد.

۱۴ جزء از اجزای فرآیند مدیریت بازاریابی :

۱- محیط بازاریابی:

خب در واقع محیط بازاریابی شرکت از نیروهایی تشکیل میشود که به شرکت کمک میکند تا بازاریابی را مدیریت کنند. یعنی باید محیط بازاریابی را با این نیروها مدیریت کنیم. به طوری که مبادلات سودمند با مشتریان هدف خود انجام دهیم.

۲- سیستم اطلاعات بازاریابی:

این سیستم شامل افراد، تجهیزات و روش های جمع آوری، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و توزیع به موقع اطلاعات صحیح به تصمیم گیرندگان بازاریابی است. در واقع سیستمی است که اطلاعات مفیدی را برای تصمیم گیری های بازاریابی در اختیار ما میگذارد.

۳- تحقیقات بازاریابی:

در واقع فعالیتی است که مصرف کننده، مشتری و عموم را از طریق اطلاعات به بازاریاب پیوند می دهد. اطلاعاتی که برای شناسایی و تعیین مسائل و فرصتهای بازار، بهبود و ارزیابی عملیات بازاریابی، نظارت بر عملکرد بازاریابی و شناخت بهتر فرآیند بازاریابی، مورد استفاده قرار میگیرد.

۴- بازار مصرف کننده:

این بازار شامل کلیه افراد و خانواده هایی است که کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی می خرند. شناسایی بازار مصرف یکی از مهمترین اقدامات است.

۵- تصمیم خرید:

مرحله ای که خریدار بالقوه را تبدیل به خریدار بالفعل میکند. مرحله ای از فرآیند تصمیم گیری است که در آن خریدار واقعا کالای را می خرد.

۶- خرید سازمانی:

نوعی فرآیند تصمیم گیری است که طی آن، یکی سازمان رسمی، نوع و میزان نیاز به کالا و خدمات را تعیین می کند و برای خرید به شناسایی، ارزیابی و انتخاب بین مارک های تجاری و فروشندگان مختلف اقدام میکند.

۷- پیش بینی تقاضا:

در واقع تحت یک شرایط خاص، واکنش احتمالی مصرف کنندگان را می توان پیش بینی کرد.

۸- تقسیم بازار:

تقسیم بازار به گروه های خاصی که ممکن است به کالاهای متفاوتی نیاز داشته باشند. در واقع فرآیند تقسیم مشتریان به گروه هایی با نیازها، خصوصیات  یا رفتارهای مختلف است.

۹- هدف گیری در بازار:

ارزیابی جذابیت هر قسمت بازار و انتخاب یک یا چند قسمت برای ورود به آن. می دانیم که قسمت بازار یعنی گروه خاصی از مصرف کنندگان که نسبت به مجموعه ای از محرک های بازاریابی از خود واکنش مشابهی نشان می دهند.

۱۰- جایگاه یابی در بازار:

تعیین جایگاه رقابتی برای یک کالا. به عبارت دیگر تخصیص یک جایگاه روشن، برجسته و مطلوب به کالا در اذهان مصرف کنندگان هدف نسبت به کالاهای رقیب.

۱۱- محصول:

هر چیزی است که بتوان برای جلب توجه، تملک، استفاده یا مصرف در بازار عرضه کرد و قابلیت تامین یک نیاز یا خواسته را داشته باشد.

۱۲- قیمت:

مبلغی که بابت یک کالا یا خدمت مطالبه می شود. در واقع همان مقدار مطلوبیتی که مصرف کنندگان برای داشتن یا استفاده از کالا یا خدمتی آن را مبادله میکنند.

۱۳- مکان یا توزیع:

دربرگیرنده آن دسته از فعالیتهای شرکت است که کالا را در دسترس مصرف کنندگان هدف قرار می دهد.

۱۴- ترفیع:

شامل فعالیتهایی می شود که مزایای کالا را به آگاهی می رساند و مشتریان خدف را به خرید تشویق میکند.

خب در واقع فرآیند مدیریت بازاریابی می تواند این ۱۴ بخش را به خوبی تحت کنترل ما درآورد و کمک میکند تا فروش بیشتر را تجربه کنیم. اگر قصد دارید که روند بازاریابی خود را بهبود بدید، حتما اطلاعات این مقاله را لحاظ کنید. شناخت از فرآیند مدیریت بازاریابی ، قدرت بازاریابی ما رو به طور چشمگیری افزایش میدهد. همچنین پیشنهاد می شود که مقاله فعالیت های شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۱ را نیز مطالعه نمایید. موفق و سربلند باشید.

 

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*