دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید | چه عواملی باعث میشود که مشتری تصمیم به خرید بگیرد؟

عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید
چکیده:

عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید ، اگر به درستی بررسی شوند، میتوان مشتریان را به گروه های مشخص که رفتارشان قابل پیش بینی است، دسته بندی کرد.

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز! امروز در این مقاله، قصد داریم عواملی را بررسی کنیم که می تواند بر افزایش فروش اثرگذار باشد. راه های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد. برخی از این راه ها را در محصول روش های افزایش فروش – اصول ۱۴ گانه موفقیت فروش گردآوری کرده ایم. اما در این مقاله قصد داریم، با بررسی عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید ، پی به رمز و راز افزایش فروش ببریم.

خودمان را جای مشتری بگذاریم!

خب برای چند لحظه خودمان را جای مشتری و مصرف کننده بگذاریم. چه عواملی باعث میشود که محصولی را بخریم؟ چه عواملی بر روی طرز فکر ما اثر میگذارد؟ چرا برخی کالاها را بدون درنگ خریداری میکنیم؟ برخی دیگر با کمی بررسی خرید میشوند؟ برخی دیگر با کلی بررسی، هنوز هم ممکن است جایی در سبد خرید ما نداشته باشند؟

گاهی اوقات ما تحت تاثیر افکار و رفتار جامعه ای هستیم که در آن زندگی میکنیم. یعنی خرید برخی محصولات ریشه فرهنگی دارند. هر آنچه جامعه بپذیرد، خرید میشود. گاهی اوقات تحت تاثیر دوستان و اقوام هستیم. یا شاید گاهی منزلت و جایگاه اجتماعیمون حکم میکند برخی چیزها خریداری و برخی خریداری نشود. برخی کالا را در نوجوانی، برخی دیگر را در میانسالی میخریم. حتی برخی کالاها مناسب سبک زندگی دانشجویی و برخی دیگر مناسب سبک زندگی مجردی و برخی دیگر مناسب سبک زندگی متاهلی هستند. خرید برخی کالاها منوط به باورهایمان است. برخی منوط به انگیزه ما! و…

اگر مطالب بالا را خوب بررسی کنیم:

متوجه میشویم که عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید را میتوان در ۴ بخش جستجو کرد.

۴ بخش از عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید :

۱- عوامل فرهنگی:

عوامل فرهنگی دارای بیشتری و عمیق ترین تاثیرات بر رفتار مصرف کننده است. به عنوان یک بازاریاب در رابطه با تاثیر عوامل فرهنگی بر رفتار مصرف کننده باید به موارد زیر توجه کنیم:

  • فرهنگ
  • خرده فرهنگ
  • طبقه اجتماعی

۲- عوامل اجتماعی:

عوامل اجتماعی نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید هستند. این عوامل شامل گروه های مختلف (مانند گروه های دوستی، سایر گروه های اجتماعی و…)، فامیل و نقش های اجتماعی باشد. بسیار مهم است که برای دسته بندی مشتریان، به این عوامل اهمیت بدهیم.

۳- عوامل فردی:

همه ویژگی های زندگی افراد را باید در نظر بگیریم. مثل سن، شغل، وضعیت اجتماعی، سبک زندگی و شخصیت. برای اینکه بتوانیم مشتریان را به درستی دسته بندی کنیم، باید این عوامل رو بررسی کنیم. هر چقدر دسته بندی مشتریان با ویژگیهای منحصربفردتر باشه، بهتر قادر خواهیم که رفتار آنها را پیش بینی کنیم.

۴- عوامل روانی:

خب عوامل روانی در واقع شامل، انگیزش، ادراک، یادگیری و باورهای مشتریان است. عوامل موثر بر تصمیم گیری خرید ، گاهی اوات کاملا تحت تاثیر عوامل روانی است. اکثرا تبلیغات این بار روانی را ایجاد میکنند.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*