دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

شیوه های برنامه ریزی | ۳ شیوه مختلف برنامه ریزی برای بازاریابی

شیوه های برنامه ریزی 3 شیوه مختلف برنامه ریزی برای بازاریابی
چکیده:

شیوه های برنامه ریزی و انواع برنامه ریزی که به ما کمک میکند تا بازاریابی شرکت خود را به بهترین نحو مدیریت کنیم در این مقاله توضیح داده شده است.

سلام؛ امیدواریم که از نوین شغل لذت برده باشید. امروز قصد داریم شیوه های برنامه ریزی برای بازاریابی رو باهم بررسی کنیم. قطعا اگر هدفتون افزایش درآمد از طریق بازاریابی باشه، این مقاله میتونه کمکتون کنه. شیوه های برنامه ریزی در بازاریابی به طور کلی شامل ۳ شیوه میشه. این سه شیوه رو در ادامه توضیح خواهیم داد.

اصولا برنامه ریزی به شرکت امکان می دهد که تغییرات محیطی را بهتر پیش بینی کند. برنامه ریزی باعث میشه در برابر این تغییرات محیطی سریعتر واکنش نشان بدهیم و برای مقابله با تحولات آتی از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.

شیوه های برنامه ریزی :

سه شیوه برای برنامه ریزی وجود دارد که عبارتند از:

۱- برنامه ریزی از بالا به پایین (اهداف و راه رسیدن به اهداف از کل به جزء است)

۲- برنامه ریزی از پایین به بالا (اهداف و راه رسیدن به اهداف از جزء به کل است)

۳- برنامه ریزی به صورت اهداف از بالا و برنامه ها از پایین (اهداف از کل به جزء و راه های رسیدن به اهداف از جزء به کل است)

انواع برنامه:

شرکتها معمولا دارای ۳ نوع برنامه هستند:

۱- برنامه سالیانه:

مدیریت ارشد برای هماهنگ کردن فعالیت های بازاریابی، با واحد تولید، مالی و … این برنامه را تصویب می کند و مورد استفاده قرار میدهد. در این برنامه وضعیت جاری بازاریابی، خط میش سالانه بازاریابی، برنامه اجرایی، بودجه و کنترل ها تعریف می شوند.

بسیار مهم است که دقیقا بدانیم که چه اهدافی برای سال جاری داریم. هر چقدر این اهداف واضحتر باشند، قطعا راه های رسیدن به آنها بسیار قوی تر و موثرتر خواهند بود.

مطالعه این مقاله نیز پیشنهاد می شود: سبک های بازاریابی | سبک های قدیمی بازاریابی را کنار بگذارید!

۲- برنامه بلند مدت:

در این برنامه، عوامل و نیروهایی که انتظار می رود ظرف چند سال آینده وضعیت سازمان را تحت تاثیر قرار دهند، تشریح میشود. این برنامه ها همه ساله باید مورد تجدید نظر قرار گیرند. برنامه های بلند مدت دربرگیرنده اهداف بلندمدت، خط مشی های اصلی بازاریابی جهت دست یابی به اهداف و منابع مورد نیاز هستند.

در واقع در این نوع برنامه ریزی، ما وظایف را متناسب با چشم انداز چندین ساله خود تعریف میکنیم. پس واقعا نیاز به این است که ما پیش بینی کنیم که ۵ سال آینده در چه نقطه ای هستیم. البته نکته ظریف در این است که این چشم انداز هر سال میتواند به روز شود.

۳- برنامه ریزی استراتژیک:

برنامه ریزی استراتژیک که به عنوان فرآیند ایجاد و حفظ یک حالت استراتژیک بین اهداف و توانایی های یک سازمان و فرصتهای در حال تغییر بازاریابی تعریف می شود. خب برای اینکه یک برنامه ریزی استراتژیک مناسب طراحی کنیم، بایستی موارد زیر را حتما در نظر بگیریم:

  • تدوین اهدافی معین و دقیق
  • بررسی و تقویت توانایی ها
  • بررسی فرصتها و تهدید های موجود

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*