دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

روش پیش بینی فروش | با ۳ سوال، میزان فروش را پیش بینی کنید!

روش پیش بینی فروش با 3 سوال، میزان فروش را پیش بینی کنید!
چکیده:

روش پیش بینی فروش متکی با طرح ۳ سوال اجرا میشود. مردم چه می گویند؟ مردم چه میکنند؟ مردم چه کرده اند؟ این مقاله را حتما بخوانید.

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز! یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران کسب و کار، این هست که نمیدونن از محصولاتشان چقدر استقبال خواهد شد. در واقع همیشه این سوال در ذهن آنها بی جواب باقی می ماند که، کدام محصولات بیشتر فروش می رود و کدام کمتر؟ البته ممکن است برخی از مدیران بصورت تجربی، جوابهایی برای این سوال یافته باشند. اما خب به طور کلی، پاسخ به این سوال بسیار حیاتی است و می تواند روند سوددهی را به کل تغییر دهد. امروز قصد داریم روش پیش بینی فروش را بررسی کنیم.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه نمایید: مفهوم بازاریابی | ۷ مرحله از بازاریابی که اگر آن را بدانید، فروشتان متحول می شود

روش پیش بینی فروش با طرح ۳ سوال:

به طور کلی زمانی که میخواهیم رفتارهای انسانی را پیش بینی کنیم، بایستی با توجه به پیشینه ی رفتار و با توجه به شرایط فعلی، اقدام به پیش بینی نماییم. به عنوان مثال فرض کنید که صاحب رستوران هستید. چندین سال هست که مشغول به فعالیت هستید و وضعیت فروش خوبی داشته اید. در چندین سال اخیر به دلیل اینکه تعداد رقبا افزایش یافته، میزان فروشتان کم شده است. این موضوع سخت فکر شما را مشغول کرده است. خب شرایط فعلی به شما این نکته را گوشزد میکند که بایستی اقدامی انجام دهید وگرنه در آینده ای نه چندان دور، بسیاری از مشتریان خود را از دست خواهید داد.

در اینجا بایستی رفتار انسانی را پیش بینی کنید و متناسب با آن به ارائه خدمات جدید مشغول شوید. خب روش پیش بینی فروش با طرح ۳ سوال از اینجا شروع میشود!

۳ سوال حیاتی برای روش پیش بینی فروش:

اولین سوال: مردم چه میگویند؟

اگر دقت کرده باشید، خدمت شما عرض کردیم که بایستی پیشینه رفتار و شرایط فعلی را بررسی کنید. برای اینکه بتوانیم شرایط فعلی را بررسی کنید، ۲ سوال می توانیم مطرح کنیم. اولین سوال این است که مردم چه می گویند؟ باید بررسی کنید که ذهنیت فعلی مشتریان شما چیست! مثلا ممکن است از مشتریان خود بشنوید که فلان رستوران که به تازگی افتتاح شده، فلان غذا را بسیار خوشمزه می پزد. یا مثلا برخی از مشتریان با حضور در رستورانی که موسیقی سنتی زنده اجرا می شود، بسیار لذت برده اند. یا گاها برخی مشتریان، در مورد طرحهای تشویقی که قبلا شما اجرا کردید صحبت میکنند و آرزو میکنند که دوباره از این دست طرح های تشویقی برپا کنید.

بسیار مهم است که بدانیم چه چیزی در ذهن مشتری می گذزد. اکثر مشتریان افکار خود را با دوستان و یا حتی با مدیران کسب و کار مطرح میکنند. پی بردن به این افکار می تواند کمک کند تا متوجه شوید که مشتریان به چه چیزی علاقه مندند و از چه چیزی بیزارند. پس اولین سوالی که در روش پیش بینی فروش بایستی پاسخ دهید این است که ” مردم چه می گویند؟”.

دومین سوال: مردم چه می کنند؟

خب دومین راه برای پی بردن به شرایط فعلی، پاسخ به سوال ” مردم چه می کنند؟” است. یعنی واکنش مشتریان را در هنگام خرید و یا حتی در هنگام مشاهده یک پیشنهاد بررسی کنیم. دوباره مثال رستوران را در نظر بگیرید. عکس العمل مشتریان را نسبت به کوچکترین اتفاقات بررسی کنید. نسبت به سرو غذا چه عکس العملی دارند؟ نسبت به محیط رستوران چطور؟ با دیدن قیمتها چه واکنشی نشان می دهند؟ در هنگام خوردن غذا چه حالتی دارند؟ و … . آیا رفتار و چهره آنها شاداب و رضایت بخش است؟ آیا از حضور در رستوران شما لذت می برند؟ آیا با شما با چهره ای بشاش برخورد می کنند؟ و … جواب به این سوالات بسیار مهم است. بایستی با توجه به پاسخها، اقدام به پیش بینی نمایید. روش پیش بینی فروش ، کاملا متکی بر این پاسخهاست.

به عنوان مثال اگر مشتریان رفتار رضایتبخشی دارند و از شما راضی هستند، یعنی از یک پشتوانه قوی برخوردار هستید و فقط کافی است که مشتریانی جدید برای خود ایجاد کنید. اما اگر مشتریان فعلی احساس رضایت ندارند، ابتدا بایستی رضایت آنها را جلب کنید. زیرا اگر رضایت آنها جلب نشود، به راحتی می توانند نظر مشتریان جدید شما را نیز عوض کنند.

سومین سوال: مردم چه می کردند؟

خب با ۲ سوال اول، متوجه می شویم که شرایط فعلی شما چگونه است. اما خب برای اینکه روش پیش بینی فروش به خوبی اجرا شود، نیاز است که پیشینه رفتاری مشتریان را نیز بررسی کنیم. مثلا فرض کنید در فکر برگزاری یک جشنواره هستید. قصد دارید ببینید که چه عاملی باعث میشه که میزان فروش در این جشنواره بالا رود! آیا بایستی قیمت را کاهش دهید؟ آیا بایستی بن تخفیف ارائه کنید؟ آیا بایستی هدایای تبلیغاتی ارائه کنید و … . خب تنها راه یافتن پاسخ این سوالات، بررسی کردن پیشینه رفتاری مشتریان است.

حتما سعی کنید پیشینه رفتار مشتریان خود و مشتریان رقبای خود را بررسی کنید. آنها نسبت به رخدادهای مختلف چه واکنشهایی نشان داده اند؟ پاسخ به این سوال، میتواند در روش پیش بینی فروش ، حسابی به کارمان آید.

پیشنهاد:

حتما حتما حتما تمامی پاسخها را مکتوب کنید و بعد آنها را بررسی کنید. اینطوری ذهن شما برای حفظ کردن اطلاعات، انرژی مصرف نمیکند. در عوض، از تمام قوای ذهنی خود برای بررسی رفتار مشتریان استفاده خواهید کرد.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*