دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

راههای نجات از ورشکستگی و تعطیل شدن برای کسب و کارهای کوچک

راههای نجات از ورشکستگی
چکیده:

راههای نجات از ورشکستگی همواره مورد توجه بسیاری از شرکتها بوده است. مخصوصا در سالهای ابتدایی تاسیس شرکت. در این مقاله به این موضوع مهم خواهیم پرداخت.

تقریبا یک سوم کسب و کارها، در کمتر از ۲ سال اول، شکست می خورند. در اینجا به چند نکته مهم اشاره می کنیم تا با آنها بتوانید کسب و کار رو به شکست خود را احیا کنید. این مراحل را دنبال کنید. راههای نجات از ورشکستگی گاهی ساده تر از اون چیزی است که در ذهن ماست. اگر می توانید، قبل از شکست قطعی و تعطیل شدن کسب و کارتان، آنها را اجرایی کنید.

۱- مشکلی که باعث شکست می شود را شناسایی کنید:

کسب و کار شما، ممکن است بنا به دلایل مختلفی در راه از بین رفتن باشد. شاید رقیب یا رقبایی وارد بازار شده اند و مشتریان شما، جذب آنها شده باشند. شاید کسب و کار شما، متناسب با تغییرات بازار، تغییر نکرده است. شناسایی مشکل، ممکن است کمی سخت باشد. اما بایستی انجام شود.

ابتدا با شناسایی زمانی که سودآوری بالا بود شروع کنید. چه تغییراتی ایجاد شده است؟ آیا رقبا زیاد شده اند؟ آیا در بروزرسانی محصولات با شکست روبرو شده اید؟ آیا مشتریان از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند؟ تعیین و شناسایی مشکل، نیمی از نبرد است. اگر شما بتوانید دلایل ضعیف شدن کارتان را پیدا کنید، حتما قادر خواهید بود برای رفع آنها تمرکز کنید. از مهمترین راههای نجات از ورشکستگی ، یافتن مشکل و علت بروز آن است.

۲- یکی از راههای نجات از ورشکستگی تلاش برای احیای بازاریابی است:

در اولویت قرار دادن نیاز مشتری، یک راه مطمئن برای موفقیت است. اگر بدانید نیاز مشتری چیست و آن را به خوبی رفع کنید، مشتری هرگز به سراغ رقیبتان نخواهد رفت. اگر مطمئن نیستید مشتری چه چیزی می خواهد، از آنها بپرسید. راههای نجات از ورشکستگی همواره وابستگی زیادی به ارائه محصول مورد نیاز مشتری دارد.

مطمئن شوید که نیاز مشتری را درک کرده اید. کاملا انتظاراتش را بشناسید. در این صورت قادر خواهید بود، آنها را مطمئن کنید که بهترین انتخاب برای انجام خواسته هایشان هستید. بررسی کامل مشتریان، بهترین روش برای موفقیت است. اگر تلاش کنید، قادر خواهید بود که مشتریان را نگه دارید.

راه های کوچکی برای ایجاد مشتری جدید یا نگه داری از مشتریان فعلی وجود دارد. مثلا ارسال ایمیل یکی از کم هزینه ترین راه ها برای رسیدگی به مشتریان است. شما می توانید با این روش ارزان، مشتریان را از لیست جدید محصولات خود آگاه کنید. همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز رایگان است. اگر شما محصولی با تخفیف ارائه می دهید، با یک آگهی زیبا و رایگان در شبکه های اجتماعی، مشتریان را آگاه کنید.

۳- پیشنهادهای خوب را احیا کنید:

یادتان باشد که همواره بایستی نیاز مشتری را بررسی کنید. زیرا قادر خواهید بود که محصولات و خدماتی متناسب با نیاز مشتری ارائه کنید. گاهی اوقات مشتری در کنار شماست. اما با تغییرات در تکنولوژی یا موارد دیگر، آنها نیز تغییر موضع خواهند داد. بازخورد گرفتن از مشتریان موجود، شما را به راه درست هدایت می کند. همچنین با اجرای یک نظرسنجی از مشتریان، پیشنهادهای جالبی برای بهبود وضعیت خواهید داشت. این نظرسنجی می تواند در شبکه های اجتماعی یا از طریق ایمیل باشد.

گاهی اوقات لزوما مشکل از خدمات یا محصول شما نیست. در اینگونه موارد شما بایستی بیشتر بررسی کنید. از متخصصان و کارآفرینان حوزه کاری خود مشاوره بگیرید. همواره احیای پیشنهادهای خوب را از مهمترین راههای نجات از ورشکستگی بدانید.

۴- مدل کسب و کار خود را تغییر دهید:

تغییر مدل کسب و کار ممکن است غیر عملی باشد. اما شاید نیاز به یک مسیر انحرافی در مسیر فعلی باشد. به جای پافشاری بر روش کسب و کار قدیمی خود در پی تغییرات مورد نیاز در کارتان باشید.

احتمالا مقاله چگونه با بازاریابی چونک آپ ( chunk-up ) برندی قدرتمند ایجاد کنیم؟ در این امر کمکتان کند.

چندین سال پیش، قبل از شیوع اینترنت و نرم افزارهای موبایل، یک خلاقیت در ارائه خدمات و محصولات شکل گرفت. این خلاقت، سفارش تلفنی بود. این روش همچنان هم کارایی دارد. در کسب و کار خود، دنبال چنین خلاقیتهایی باشد.

۵- بودجه خود را افزایش دهید:

اگر تلاش می کنید مانع از شکست کسب و کارتان شوید، گاهی نیاز است سرمایه خود را افزایش دهید. گاهی تنها راه تزریق سرمایه، استفاده از وام بانکی است. وام بانکی در کوتاه مدت باعث سرعت دادن به کار می شود. اما در درازمدت نرخ بهره آن را به خوبی حس خواهید کرد. 

شاید شما علاقه مندید که فراتر از روشهای تامین مالی سنتی عمل کنید. شاید میخواهید سهام منتشر کنید. انتشار سهام بسیار خوب است اگر، شما محصول یا خدمت منحصربفردی دارید و حوزه کاریتان قادر به استفاده از اهرم سرمایه ای سرمایه گذاران باشد. سرمایه گذاران در ازای دریافت سهام مالکیت، سرمایه خود را در کسب و کارتان تزریق می کنند. معمولا سرمایه گذاران، صرفا در سطح مالکیت باقی می مانند. آنها خود را درگیر مسائل مدیریتی نمی کنند. گاهی راههای نجات از ورشکستگی ، فقط در افزایش سرمایه است.

۶- هزینه ها را کاهش دهید:

هیچ کس دوست ندارد که کسب و کارش را کوچک کند. اما این کار گاهی نیاز است. چون برخی ابعاد کار، واقعا خسته کننده و بی ارزش هستند. از هر طریق که ضربه به محصول و کارتان نزند، اقدام به کاهش هزینه ها کنید. مثلا اگر هزینه های منابع انسانی، یکی از اصلی ترین هزینه های شماست، شاید بتوانید در این بخش بازنگری کنید. مثلا قراردادهای موقت برای کارهای موقت داشته باشید. حتی در صورت لزوم بخشی از کار را برون سپاری کنید.

جمع بندی:

استفاده از این استراتژی ها می تواند، روند احیای کسب و کارتان را بهبود بخشد. این تکنیک ها کمک می کند تا بهتر بر روی کسب و کار خود تمرکز کنید. کمک میکند که مانع شکست و تعطیلی کسب و کارتان شوید. کمی بیشتر این راههای نجات از ورشکستگی را مرور کنید و متناسب با وضعیت خود، از آنها استفاده کنید.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*