دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب | چگونه کلیدواژه مناسب انتخاب کنیم؟ مرحله ۱

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب | چگونه کلیدواژه مناسب انتخاب کنیم؟ مرحله 1
چکیده:

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب کمک میکند تا متناسب با وضعیت فعلی سایت خودتان، بهترین کلیدواژه ها را انتخاب کنید و به رشد سایتتان کمک کنید.

سلام بر شما دوست خوبم! امروز با موضوع ” راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب ” در خدمت شما هستیم. قطعا اگر شما مشغول به اداره کردن یک وبسایت باشید، با یکی از بزرگترین دغدغه های این شغل، آشنا هستید. این دغدغه چیزی نیست جز، انتخاب کلیدواژه مناسب! کلیدواژه یکی از مهمترین کارهایی هست که بایستی صورت بگیره. البته درسته که در ماههای اخیر (این مقاله را در خرداد ماه ۱۳۹۵ برایتان نوشته ام)، متوجه شدیم که گوگل به متای کلیدواژه سایتها کمتر از قبل توجه میکنه، اما این امر دلیلی بر کم اهمیت شدن کلیدواژه نیست.

زیرا هدف ما از انتخاب کلیدواژه مناسب، نوشتن آن در متای کلیدواژه نیست، بلکه هدف ما استفاده درست از آن کلیدواژه در متن مقاله است. زیرا گوگل هم اگر به متای کلیدواژه کمتر توجه می کند، در عوض متن مقاله و کلماتِ مهم آن را رصد میکند. این بدان معناست که گوگل، بسیار بسیار محتوا محور شده است و ممکن است حتی برای مقاله ما، کلیدواژه هایی که به ذهن ما نمی رسد را هم در نظر بگیرد.

خب ما در مقاله ” راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب | چگونه برای مطالب سایت، کلیدواژه مناسب انتخاب کنیم؟ “، قصد داریم فرآیندی را برایتان آموزش دهیم که به احتمال زیاد، چندان با آن آشنایی ندارید. قصد داریم بهترین روش انتخاب کلیدواژه مناسب را به شما معرفی کنیم. پس پیشنهاد می دهیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. البته قبل از ادامه این مقاله، پیشنهاد میدهیم که مقاله ” افزایش بازدید سایت – ویدیوها چطور میتوانند، ترافیک و بازدید سایت را بالا ببرند؟ را هم مطالعه نمایید.

راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب برای سایت:

خب ببینید دوستان، انتخاب کلیدواژه بسیار وابسته به این هست که وبسایت شما چقدر قدرتمند باشد. در واقع هیچ راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب بدون در نظر گرفتن وضعیت فعلی سایت شما، موثر نخواهد بود. اگر خیلی وقت هست که وبسایت دارید و رتبه وبسایتتان خوب است، یعنی در حال حاضر قدرت رقابت با وبسایتها دیگر را دارید. پس می توانید کلیدواژه های رقابتی را انتخاب کنید. معمولا کلیدواژه های رقابتی، بیشتر از بقیه کلیدواژه ها توسط کاربران سرچ می شوند. اما اگر وبسایتتان در مراحل اولیه هست و قدرت چندانی ندارد، به هیچ وجه نباید کلیدواژه های رقابتی انتخاب کنید. زیرا قطعا وبسایت شما در بین رقبای سرسخت، گم می شود. خب پس حتما حتما قبل از اینکه شروع به فعالیت کنید، سطح فعلی وبسایت خود را بررسی کنید.

خب حالا میرسیم به جایی که ۲ مرحله بسیار مهم و حساس رو باید طی کنیم:

۱- شناسایی کلیدواژه هایی که متناسب با سطح فعلی وبسایت ما هستند

۲- به کارگیری درست از کلیدواژه ها

این دو مرحله بسیار مهم هستند. از طرفی ابتدا بایستی مرحله اول را انجام دهید و بعد سراغ مرحله دوم بروید. ما در این مقاله صرفا مرحله اول را برایتان توضیح میدهیم. در مقاله ای دیگر، به بررسی مرحله دوم می پردازیم.

مرحله اول راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب برای سایت:

خب گفتیم که کلیدواژه ها بایستی متناسب با رتبه فعلی سایتمان باشد. یعنی اگر سایت ما قدرتمند است و توان مقابله با سایتها قوی را دارد، حتما بایستی کلیدواژه هایی که بیشتر توسط کاربران جستجو می شوند و کاملا رقابتی هستند را انتخاب کنیم. حتما تا الان سوالی در ذهنتان شکل گرفته. این سوال که چطور میشه فهمید که چه کلیدواژه ای رقابتی است و چه کلیدواژه ای نه! خب دوستان گوگل برای این کار ابزارهای بسیار قدرتمندی رو طراحی کرده. اما قبل از با این ابزارها آشنا بشیم کمی نیاز هست که ماهیت کلیدواژه ها را بیشتر بررسی کنیم.

ببینید دوستان کلیدواژه ها را بایستی از ۲ زاویه بررسی کنیم.

۱- زاویه اول میزان استقبال کاربران از کلیدواژه

۲- زاویه دوم میزان رقابت در کلیدواژه

برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید، پیشنهاد میدهم مقاله ” انتخاب کلیدواژه | معدن طلا را پیدا کنید و تا میتوانید از آن استخراج کنید! ” را مورد مطالعه قرار دهید.

زاویه اول : میزان استقبال کاربران از کلیدواژه:

خب اگر مقاله ” انتخاب کلیدواژه | معدن طلا را پیدا کنید و تا میتوانید از آن استخراج کنید! ” را مطالعه کرده باشید، متوجه شدید که ما بایستی دنبال معادن طلا باشیم. به عبارت دیگر بایستی دنبال کلیدواژه هایی باشیم که کاربران، آنها را بیشتر جستجو می کنند. برای اینکار، بایستی از ابزار Google Trends استفاده کنیم. متاسفانه گوگل، ایرانیان رو از استفاده این ابزار، تحریم کرده اما خب اگر آی پی خود را تغییر دهید، میتوانید از این ابزار استفاده کنید. خب برای تغییر آی پی، میتوانید از ابزار دور زدن فیلتر ینگ استفاده کنید. یکی از برنامه های مهم سایت نوین شغل، تهیه دوره آموزشی برای استفاده حرفه ای از Google Trends است. حتما در آینده این دوره آموزشی را برایتان آماده میکنیم. به طوری که از مرحله اول تا آخر متوجه شوید که چطور می توان از این ابزار استفاده کرد و نتایج خوبی گرفت.

زاویه دوم: میزان رقابت در کلیدواژه:

اگر زاویه اول رو به خوبی انجام داده باشید، حتما لیستی از کلیدواژه هایی که کاربران آنها را بیشتر جستجو کرده اند بدست آورده اید. در واقع معادن طلا رو شناسایی کردید. خب حالا وقتش رسیده که ببینیم در هر معدن طلا، چند معدنچی زودتر از ما شروع به استخراج کرده اند. حتی بایستی قدرت معدنچیان را در استخراج طلا بررسی کنیم. منظورمان این است که ببینیم در حال حاضر چه تعداد سایت، کلیدواژه های مورد نظر را استفاده کرده اند. خب برای این کار از موتور جستجوی گوگل استفاده خواهیم کرد. به تصاویر زیر نگاه کنید:

تصویر شماره یک

تصویر شماره 2

وقتی ما کلمه ای را در گوگل جستجو میکنیم، گوگل اطلاعاتی درباره تعداد صفحاتی که ایندکس کرده و مرتبط با این کلمه هستند، می دهد. میبینید که گوگل برای کلمه ” انتخاب کلیدواژه مناسب ” حدود ۱۳۸۰۰۰۰ نتیجه را پیدا کرده است و این در حالی است که برای کلمه ” دانلود ” حدود ۲۷۱ میلیون نتیجه یافت شده است. خب این یعنی اینکه اگر کلیدواژه شما ” دانلود ” است، رقبای بسیار زیادی دارید و مطمئنا کار بسیار سختی در پیش خواهید داشت. اما کلیدواژه ” انتخاب کلیدواژه مناسب “، رقابت بسیار کمتری دارد.

خب تا اینجا فقط تعداد رقبا مشخص شدند. شما بایستی حداقل رقبای ۲ صفحه اول نتایج را بررسی کنید. آیا سایتهایی هستند که رتبه بالایی دارند؟ خب قبلا هم به شما گفتیم که اگر تازه کار هستید، اصلا نباید کلیدواژه های رقابتی را انتخاب کنید.

تا اینجای کار متوجه شدیم که چه کلیدواژه هایی بیشتر مورد استفاده کاربران قرار میگیرند و چه کلیدواژه هایی رقابت بیشتری در بین وبسایتها ایجاد کرده است. حتما مرحله دوم این مقاله را نیز مطالعه کنید. در مرحله دوم، به شما یاد خواهیم داد که چطور مقالات خود را به کلیدواژه مجهز کنیم. موفق و سربلند باشید.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*