دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

دلایل شکست وبسایتها | چرا اکثر وبسایتها در سال نخست فعالیت خود، شکست می خورند؟

دلایل شکست وبسایتها | چرا اکثر وبسایتها در سال نخست فعالیت خود، شکست می خورند؟
چکیده:

دلایل شکست وبسایتها در سالهای نخست فعالیت چیست؟ چرا اکثر وبسایتها در سال نخست فعالیت خود، شکست می خورند؟ ۶ دلیل مهم و اصلی

سلام؛ امروز قصد داریم در مورد دلایل شکست وبسایتها صحبت کنیم. اکثر وبسایتهای ایرانی توی همون سال نخست فعالیت، شکست می خورند. در واقع بسیاری از اونها از همون روز نخست فعالیتشون، یک وبسایت شکست خورده بوده اند. دلایل مختلفی وجود داره. امروز میخوایم اونها رو بیشتر بررسی کنیم. پس اگر میخواید که صاحبت یک وبسایت موفق باشید، پیشنهاد میدهیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

دلایل شکست وبسایتها در سال نخست فعالیت:

دلیل اول: نداشتن برنامه و هدف

اولین و شایع ترین دلیلی که بسیاری از وبسایتهای در نخستین سال فعالیت خود، شکست میخورن این است که، هیچ هدفی را دنبال نمی کنند. یعنی اصلا نمی دانند برای چی وبسایت را دایر کرده اند. البته وقتی از مدیران آنها سوال کنید، پاسخ می دهند که هدف دارند. وقتی بپرسی هدفتان چیست؟ مثلا اگر سایتشان فروشگاه ورزشی است، میگویند میخواهم لباس ورزشی بفروشم.

خب مطمئنا همه میخواهند از طریق سایتشان فروش داشته باشند. منظورمان از هدف، چیزی است که کاملا برامون ملموس باشه. مثلا اهداف میتونن شبیه به زیر باشند:

اهداف رو اینطوری تعریف کنیم
  • من در پایان سال اول، ۲۰ میلیون تومان درآمد دارم.
  • من در پایان سال اول، روزانه ۵۰۰ کاربر فعال دارم.
  • من در پایان سال اول، رتبه الکسای زیر ۸ هزار دارم.
  • و ….

خب حالا که متوجه شدیم چطور باید هدفگذاری کنیم، باید بریم سراغ برنامه ریزی. در واقع بدون برنامه ریزی هیچ هدفی پیاده سازی نمیشه. پیشنهاد میکنم حتما از دوره آموزشی ” برنامه ریزی روزانه – هفتگی – ماهانه – سالانه – قورباغه را راحت قورت بده! ” برای برنامه ریزی استفاده کنید.

دلیل دوم: نداشتن گروه منسجم

دومین دلیل مربوط به گروه پشتیبان سایت است. خیلی از سایتها، از طریق یک گروه ضعیف پشتیبانی میشن. .وظایف توی گروه ها تشریح نشده و فقط یک سری کارها رو انجام میدن که نمیدونن نتیجه هم چی میشه. پس خیلی مهمه که اگر قراره گروهی تشکیل بدید، بدونید چه وظایفی دارید و چه کارها باید بکنید.

البته بسیاری از سایتها هم با یکی دو نفر اداره میشن. خب پس این نشون میده که اهمیت درست انجام دادن کار، خیلی بیشتر از تعداد اعضای گروه هست. اما چیزی که کاملا مشخصه اینه که، اگر یک گروه حداقل ۴ نفری با یک سری اهداف مشخص و توانایی های خوب تشکیل بشن، قطعا نتایج خوبی به ارمغان خواهند آورد. پس یکی دیگه از دلایل شکست وبسایتها ، نداشتن گروه منسجم است.

سومین دلیل: ارزیابی عملکرد صورت نمیگیرد

نکته مهم دیگه، ارزیابی عملکرد هست. بسیاری از سایتها، فرآیند رشدشون رو چک نمیکنند. اصلا نمیدانند الکسا چیست؟ نمیدانند گوگل چه ابزارهای قدرتمند مانند Google Trends و Google Analytics و … در اختیار مدیران وبسایت قرار میدهد. ارزیابی عملکرد ۲ دلیل مهم داره:

۱- متوجه میشویم که مسیر را درست میرویم یا خیر

۲- وقتی متوجه شدیم که مسیر را درست میرویم، انگیزه کاری بالا میرود

هر دو دلیل بالا خیلی مهم هستند. حتما ارزیابی عملکرد رو هم مد نظر داشته باشید. یکی دیگه از دلایل شکست وبسایتها ، نداشتن ارزیابی عملکرد هست که خیلی راحت میشه این مشکل رو رفع کرد.

چهارمین دلیل: راهکارهای انگیزشی را اجرا نمی کنند

به طور کلی در سال نخست فعالیت در وبسایت، خیلی نیاز هست که انگیزه خود را بالا نگه داریم. تا میتوانیم باید راهکارهای مختلفی را پیاده سازی کنیم. مثلا اگر رتبه الکساییمون هزار واحد بهتر شد، واقعا لذت ببریم. کلیدواژه هایی که یواش یواش به موتورهای جستجو تزریق میشوند را دنبال کنیم. از تعداد کاربران که رو به افزایش هستند، لذت ببریم.

پنجمین دلیل: تعامل ضعیفی با کاربران دارند

بسیاری از سایتها، فقط به این دلیل که کاربرانشان روز به روز در حال کاهش هستند، سایت را تعطیل می کنند. خب راه چاره اینه که با کاربران تعامل داشته باشیم. برای کاربران مطالب جالب و جذاب تهیه کنیم. کاری کنیم که کاربران بیشتر در سایت باقی بمانند.

ششمین دلیل و مهمترین دلیل: گسترش سایت، نیاز به تداوم فعالیت دارد

تداوم فعالیت مهمترین وظیفه هر وبمستری است. شما نمی توانید صرفا با افتتاح وبسایت، منتظر فروش باشید. باید و باید فعالیت کنید. هر روز هم فعالیت کنید. با برنامه و نظم هم فعالیت کنید. اصلا سایت یعنی بروزرسانی دائمی. از طرفی، حتی در سال نخست فعالیت اصلا نباید انتظار بالایی داشته باشید. یواش یواش رشد خواهید کرد. البته به شرطی که در مسیر رشد قرار بگیرید.

سایت نیاز به تولید محتوا و رعایت سئو دارد. تنها زمانی که محتوایی مفید و اصولی تهیه کنید، هم سئو رعایت شده است و هم روز به روز تعداد کاربران افزایش خواهد یافت.

 

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*