دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

تصمیم گیری در مدیریت | برای تصمیم گیری موفق در بازاریابی، به اطلاعات مفید نیازمندیم!

تصمیم گیری در مدیریت برای تصمیم گیری موفق در بازاریابی، به اطلاعات مفید نیازمندیم!
چکیده:

تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی، نیاز به اطلاعات بروز و مفید دارد. در این مقاله ۳ منبع مهم اطلاعاتی را معرفی میکنیم که بایستی از آنها استفاده کنیم.

سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان خوب سایت نوین شغل؛ بسیار خوشحالیم که از طریق این مقاله در خدمتتون هستیم. اگر شما قصد دارید تصمیمات مهمی در بازاریابی خود بگیرید، حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید. تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی، بدون داشتن اطلاعات مفید، کاری اشتباه هست. بنابراین باید حتما سعی کنیم که اطلاعات درستی را جمع آوری کنیم. اما چطور می توان اطلاعات درست را جمع آوری کرد؟ منابع مهم اطلاعاتی برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی چیست؟

در شرکت خود سیستم اطلاعات بازاریابی ایجاد کنید!

به طور کلی بایستی در شرکت و گروه خود، یک سیستم اطلاعات بازاریابی ایجاد کنیم. این سیستم بایستی اطلاعات مفید بازار را جمع آوری کند. همچنین بایستی با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، شرایط مساعد را برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی فراهم آورد. یک سیستم اطلاعات بازاریابی اگر قدرتمند کار کند، بهترین تصمیمات اتخاذ میشود و هر روز شاهد رشد و ترقی خواهیم بود. اما اگر این سیستم دارای ضعف باشد، قطعا از کیفیت اطلاعات جمع آوری شده کاسته میشود و در نتیجه نمی توان انتظار تصمیم گیری های مناسبی را داشت.

پس برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی، نیاز به اطلاعات مفید و بروزی از بازار داریم!

خب بریم سراغ بحث اصلی این مقاله! در این مقاله قصد داریم ۳ منبع مهم رو به شما معرفی کنیم که از این ۳ منبع میتوانید اطلاعات مهم و مفید بازار را جمع آوری کنید. در واقع این ۳ منبع مهمترین منابع هستند. به طوری که اگر شما وقت خود را صرف جمع آوری اطلاعات از سایر منابع کنید، جز اینکه وقت خود را هدر داده اید و اطلاعات نادرست دریافت کرده اید، کار دیگری انجام نداده اید.

این مقاله را نیز مطالعه نمایید: بررسی محیط بازاریابی | با عواملی که در بازاریابی تحت کنترلتان نیستند، آشنا شوید! قسمت ۲

۳ منبع مهم اطلاعاتی برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی:

۱- منابع داخلی:

خب اول از همه برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی، بایستی بدانیم که خودمان و شرکتمان در چه وضعی است. پس اولین کار این است که از منابع داخلی استفاده کنیم. استفاده از این منبع بسیار کم هزینه است و بسیار سریع. اما یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد. ممکن است اطلاعاتی که جمع آوری می شوند، برای مقاصدی غیر از بازاریابی، ایجاد شده باشند. مثلا ممکن است اطلاعات حسابداری برای تصمیمات مالی جمع آوری شده باشند. اگر از این اطلاعات به صورت مستقیم استفاده کنیم، بسیار خطرناک است.

در اینجا نقش سیستم اطلاعات بازاریابی پر رنگ تر میشود. این سیستم بایستی به جمع آوری و دسته بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات اقدام کند، طوری که خروجی این سیستم، یک سری اطلاعات بسیار کاربردی برای بخش بازاریابی باشد.

۲- اطلاعات و اخبار بازاریابی:

خب برخی اطلاعات از طریق روابط انسانی جمع آوری میشود. مثلا ممکن است برخی کارکنان اطلاعات مفیدی از بازار داشته باشند. یا مثلا شرکت شما با یک شرکت پخش در تماس است و آن شرکت اطلاعات خوبی دارد. در اینجا بسیار مهم است که مدیر بازاریابی و به طور کلی کارکنان سیستم اطلاعات بازاریابی، روابط خوب و مستقیمی با افراد مختلف داشته باشند.

البته این روش یک سری معایب نیز دارد. مثلا ممکن است برخی اطلاعات در اثر شایعه بوجود آمده باشند. اینجا نیاز است که هوشمندانه عمل کنیم. از طرفی عیب دیگر این نوع اطلاعات در این است که برای رفیق و رقیب قابل استفاده است. پس احتمال اینکه رقیبمان نیز از این اطلاعات باخبر باشد، بسیار بالاست. بنابراین از این نوع اطلاعات صرفا می توان برای حفظ رقابت می توان استفاده کرد.

۳- تحقیقات بازاریابی:

کاملا مشخص است که برای بدست آوردن باکیفیت ترین اطلاعات، بایست دست به تحقیق و بررسی زد. در واقع تحقیقات بازاریابی، اطلاعاتی را جمع آوری می کنند که مدیران از هیچ راه دیگر نمی توانند بدست بیاورند. این نوع تحقیقات، با کیفیت ترین اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری در مدیریت بازاریابی را فراهم می آورند. ۱۰ زمینه معمول و متداولی که در آنها تحقیقات بازاریابی صورت میگیرد عبارتند از:

  • اندازه گیری توان بالقوه بازار
  • تجزیه و تحلیل سهم بازار
  • تعیین خصوصیات بازار
  • تجزیه و تحلیل فروش
  • مطالعات مربوط به روند فعالیتهای تجاری
  • پیش بینی های کوتاه مدت
  • مطالعات مربوط به کالاهای رقابتی
  • پیش بینی های بلند مدت
  • مطالعات مربوط به سیستمهای اطلاعات بازاریابی
  • بررسی های قیمت گذاری

خب امیدواریم که این مقاله براتون مفید بوده باشه. شما میتوانید سوالات خود را از طریق فرم ارسال نظر در انتهای همین صفحه برایمان ارسال نمایید. موفق باشید.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*