دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

ترفندهای SEO که قدیمی شده اند را فراموش کنید! محتوا و SEO را ترکیب کنید.

ترفندهای SEO و تولید محتوا
چکیده:

امروزه در بازاریابی اینترنتی، محتوا حرف اول را می زند. به گونه ای که حتی ممکن است به خاطر اهمیت روز افزون محتوا برای الگوریتم رتبه بندی گوگل، یک تکنیک موفقیت آمیز SEO بعد از مدتی ناکارآمد شود و یا حتی به سایت ضربه بزند.

شما به راحتی می توانید با انتخاب کلیدواژه های مناسب برای عنوان، سرتیتر، alt tagها، اسلاگ، توضیحات متا و محتوای مقاله خود، آن را به صفحه اول جستجوی گوگل هدایت کنید. این سبک از SEO (یعنی کلیدواژه محور بودن) نزدیک به یک دهه است که ایفای نقش می کند و بسیار مهمتر از حقه های قدیمی در SEO می باشد. ترفندهای SEO که تاریخ انقضای آنها گذشته است را کنار بگذارید.

حملات گوگل در برابر روش های و ترفندهای SEO که حقه بازی باشند، باعث شده که بسیاری فکر کنند که SEO در حال از بین رفتن است. در حالی که این موضوع اشتباه محض است. زیرا SEO صرفا در حال پوست اندازی است. SEO زنده است و بخوبی کار میکند. ولی نباید انکار کرد که در حال تغییراتی است. باید دقت داشت که با ترکیب ترفندهای SEO و تولید محتوا، راه های جدیدی برای معرفی بهتر سایت بوجود آمده است که تا پیش از این وجود نداشتند.

در سال های اخیر، باید گفت که بازاریابی محتوا، نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده است و ایفا می کند. به جرات می توان گفت که بازاریابی محتوا ابتکار عمل را در حوزه بازاریابی دیجیتال خواهد گرفت. بهتر است که نگاهی بیاندازیم به برخی روندهای فعلی در بازاریابی محتوا و بررسی کنیم که چه عواملی می تواند منجر شود تا یک بخش از محتوا رتبه بالایی کسب کند.

۱- سیگنالهای تجربیات کاربران را دریافت کنید و پادشاهی کنید:

این آرزوی گوگل است تا با قدرت رباتهای خزنده خود بتواند محتواهایی که مفید هستند و خوب نوشته شده اند را بخواند و ارزیابی کند. این توانایی گوگل، فراتر از قدرت هوش مصنوعی است و باعث میشود که گوگل هر روز به هدف خود نزدیک تر شود.

بخشی از سیر تکامل قدرت گوگل، باعث شده است که گوگل به سمت تجزیه و تحلیل معنایی پیش برود و بر سیگنالهای تجربیات کاربران مانند نرخ جستجو و مدت زمان ماندن کاربر در یک صفحه، تمرکز بیشتری کند. به عنوان مثال، زمانی که کاربر بر روی یکی از نتایج جستجوی گوگل کلیک می کند و در آن صفحه باقی می ماند و مطالعه می کند، سپس به صفحه دیگری از همان سایت می رود، در واقع دارد به گوگل سیگنالهایی ارسال می کند تا گوگل متوجه شود که محتوای این سایت حاوی اطلاعات مفید، موثر و معتبر است. این همان چیزی است که گوگل از محتواهای سایتهای صفحه اول جستجوی خود می خواهد.

سیگنالهای تجربیات کاربران نمی توانند فریب باشند، مانند کلیدواژه ها که نمی توانند فریب باشند. سیگنالها متکی به محتوای خوب و آموزنده هستند. به این ترتیب، یک محتوایی که خوب نوشته شده باشد، منجر به رسیدن به رتبه های بالا می شود. به همین دلیل مهارت جستجو و نوشتن، بسیار با ارزشتر از دانش و ترفندهای SEO است.

۲-عملکرد محتواهایتان را اندازه گیری و آنالیز کنید:

نقش بعدی و مهم در استراتژی مربوط به تولید محتوا را اندازه گیری و آنالیز عملکرد ایفا می کند. این ضروری است که شما محتواهایتان را پیگیری و نظارت کنید و ارزیابی داشته باشید که چه کاربردی دارند و چه کاربردی ندارند. شما باید آگاه باشید که هر محتوا چه اثری در تعامل کاربر با سایت دارد. مثلا چه محتواهایی در فرآیند تبدیل کردن اولین کلیک کاربر به خرید نهایی، اثر گذار است. همچنین با چشمان تیز پارامترهای مربوط به تجربیات کاربران را رصد کنید تا به شما کمک کند کاربر جدید ایجاد کنید و کاربران را به سمت سایت خود بازگردانید. ترفندهای SEO بدون محتوایی که مفید باشد، جز ضرر و زیان هیچ چیز ندارد.

۳- محتواهای ویدیویی بسیار رایج هستند:

پلت فرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب و آپارات با موفقیت در حال تداوم فعالیت خود هستند، زیرا نقش اثرگذاری در طرحهای بازاریابی محتوای سایتهای دیگر دارند. محتواهای ویدیویی در تقویت تجربیات کاربران نیز بسیار مهم هستند. یک فیلم ویدیویی ۱۰ دقیقه ای به مراتب موفقتر از یک صفحه مقاله ۲۰۰۰ کلمه ای است که برای خواندن آن بایستی، ۱۰ دقیقه وقت گذاشت. بروزترین ترفندهای SEO نیز توجه بسیاری زیادی به فیلم های ویدیویی دارند.

۴- داشتن مهارت در نوشتن خلاق، از بهترین ترفندهای SEO است:

مهارت خوب نوشتن، مهمترین فاکتور است. هر روز مطالب زیادی در اینترنت ایجاد میشود اما در رتبه بندی نتایج موتورهای جستجوگر (SERPs)، دو عامل زیر بسیار اثرگذارند:

  • مدت زمانی که کاربر در یک صفحه باقی می ماند
  • اشتراک گذاری درشبکه های اجتماعی

با مهارت خوب نوشتن، محتواهایی که دو ویژگی بالا را داشته باشند، ایجاد کنید. سرفصلهای جذاب، عناوین خوب، صداها و تصاویر باعث میشوند که کاربران بیشتر در صفحات شما باقی بمانند. واقعا محتوای خوب، خودش از بزرگترین ترفندهای SEO است.

۵- با LSI آشنا شوید و از آنها بهره ببرید:

LSI نوعی ایندکس گذاری مطالب در گوگل است که با بهره گیری از تکنیکهای ریاضی به کشف الگوها و ارتباطات بین عبارات جستجو شده می پردازد. در عمل، LSI همان پیشنهاداتی است که برای عبارت جست و جو شده بصورت لیستی در پایین نتایج حاصل از ج ستجو در گوگل، نشان داده میشود.

با ایجاد لیست LSI برای کلیدواژه های ارائه شده در یک مقاله، گوگل بهتر می تواند متوجه محتوای یک مقاله شود. شما می توانید از لیست LSI کمک بگیرید تا متوجه شوید گوگل در حوزه ای خاص، چه کلیدواژه های حساسی دارد.

۶- بک لینکها را جدی بگیرید:

داشتن تعدا زیادی لینک اثر گذار از سایتهای دیگر به محتوای شما، هنوز هم نقش حیاتی در ایجاد یک رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجوگر (SERPs) ایفا می کند. هزاران مقاله در مورد اینکه چگونه می توانیم لینکهای زیادی را به سایت خود روانه کنیم وجود دارد، که با مطالعه آنها، ترفندهای مناسب را فرا می گیرید. اما مهمترین روش این است که محتوای خوب و اثرگذاری برای مردم و شرکتها ایجاد کنیم. تا آنها علاقه مند باشند که محتوای ما را به اشتراک بگذارند و از محتوای ما به عنوان منبع اصلی برای لینک دادن استفاده کنند.

این راهکار قابل دستیابی است، فقط کافی است جستجو کنید که چه نوع محتواهایی بسیار اثرگذار بوده اند و در حال حاضر توسط کاربران به اشتراک گذاشته یا لینک به آنها میشود. سعی کنید با بررسی ویژگی های این گونه مطالب، محتواهای با ارزش بالا ایجاد کنید.

۷- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، بسیار با اهمیت شده اند:

هرساله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی با اهمیت تر میشوند. برای اینکه در این فضای رقابتی به موفقیت دست پیدا کنید، بسیار ضروری است، مقداری از درآمد و بودجه خود را برای رشد در شبکه های اجتماعی، کنار بگذارید.

یک راه حل برای اشتراک گذاری این است که تعداد دنبال کنندگان را افزایش دهید. مقداری از بودجه خود را صرف امتیاز دادن به کاربرانی کنید که مطالب شما را به اشتراک می گذارند. به این ترتیب، مخاطبانتان رشد خواهند کرد و نام تجاری سایت شما گسترش می یابد. شاید ترفندهای SEO که کاملا بروز هم باشد، قدرت اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران را نداشته باشند.

 

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*