دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

بررسی محیط بازاریابی | با عواملی که در بازاریابی تحت کنترلتان نیستند، آشنا شوید! قسمت ۲

انواع محیط بازاریابی بررسی محیط بازاریابی با عواملی که در بازاریابی تحت کنترلتان نیستند، آشنا شوید! قسمت ۱
چکیده:

بررسی محیط بازاریابی در بخش کلان، یکی از مهمترین کارهایی است که یک بازاریاب بایستی انجام دهد تا از فرصتها و تهدیدات پیش رو به طور کامل باخبر باشد.

سلام دوستان عزیز سایت نوین شغل؛ امیدواریم که بهترین ها رو برای خودتون  رقم بزنید. امروز قصد داریم در ادامه مقاله بررسی محیط بازاریابی در خدمتتون باشیم. خب در قسمت اول این مقاله، به بررسی محیط بازاریابی در بخش خرد اقدام کردیم. در این مقاله نیز بخش کلان رو مورد بررسی قرار میدهیم.

همانطور که قبلا گفته شد، محیط بازاریابی در واقع تمامی عواملی هستند که از کنترل بازاریاب خارج است و بر فرآیند بازاریابی موثر است. در مورد بخش کلان بایستی گفت که به نیروهای گفته می شود که برای شرکت فرصت و تهدید به وجود می آورد. بنابراین شرکت، همیشه باید به بررسی محیط بازاریابی در بخش کلان بپردازد. تا در صورت بروز تهدید، خود را در برابر آن مقاوم کند و در صورت بروز فرصت، از آن به خوبی استفاده کند.

اما خب در این مقاله قسمت از بخش کلان محیط بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی محیط بازاریابی در بخش کلان:

به طور کلی محیط بازاریابی در بخش کلان شامل ۶ بخش است:

۱- محیط جمعیت شناختی:

در واقع برای مطالعه محیط جمعیت شناختی، جمعیت انسانی بر حسب تعداد، تراکم، محل اسکان، سن، جنس، نژاد، اشتغال و سایر موارد آماری مورد مطالعه قرار گرفته میشود.

۲- محیط اقتصادی:

محیط اقتصادی از عواملی تشکیل میشود که بر قدرت خرید و الگوهای هزینه مصرف کننده تاثیر می گذارند. بازاریابان باید نسبت به روندهای اساسی سطح درآمد و تغییر در الگوهای خرج کردن مصرف کننده آگاهی کامل داشته باشند.

پیشنهاد میدهیم این مقاله را نیز مطالعه کنید: انواع خط مشی رشد | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۳

۳- محیط طبیعی:

محیط طبیعی شامل منابع طبیعی مورد نیاز بازاریابان بوده و به عنوان عوامل ورودی یا منابعی تعریف می گردند که تحت تاثیر فعالیتهای بازاریابی قرار میگیرند.

۴- محیط تکنولوژیک:

تکنولوژی یکی از مهمترین نیروهای شکل دهنده سرنوشت ما می باشد. محیط تکنولوژیک از نیروهایی تشکیل میشود که پیشرفتهای فنی جدید و فرصت تولید کالا و ایجاد بازار جدید را تحت تاثیر قرار می دهد.

۵- محیط سیاسی:

محیط سیاسی از مجموعه قوانین، ادارات دولتی و گروه های مختلفی تشکیل میشود که در یک جامعه مشخص، افراد و سازمانها را تحت تاثیر قرار میدهد و برای آنها محدودیت هایی ایجاد میکند.

۶- محیط فرهنگی:

محیط فرهنگی از نهادها و سایر نیروهایی تشکیل می شود که ارزشهای اساسی و رفتار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند.

به طور کلی اگر به بررسی محیط بازاریابی در سطح کلان بپردازیم، درخواهیم یافت که این ۶ مورد ممکن است فرصتها و تهدیدات فراوانی ایجاد کنند. یک مدیر بازاریابی هوشمند کسی است که با توجه به اطلاعاتی که از این محیطها در اختیارش قرار میدهند، بهترین عکس العمل را نشان دهد.

یادمان باشد که اگر برای هر تهدید، فوری عکس العمل درست نشان ندهیم ممکن است که به بدترین شکل آسیب ببینیم و اگر هم از فرصت به درستی استفاده نکنیم، رقیبانی خواهیم داشت که درنگ نکنند و با استفاده درست از فرصتها، ما را از میدان بازی خارج کنند.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*