دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

با سئوی منفی چه کار باید کرد؟ خطرات جنبه های منفی سئو ( SEO )

سئوی منفی و جنبه های مخرب سئو
چکیده:

در پی بروزرسانی اساسی گوگل در طی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲، بسیاری از کسب و کارها، با نگرانی در پی ترمیم کلمات کلیدی از سایتشان بودند که در وضعیت بروز شده گوگل، از بین رفته بودند. سئوی منفی از همین دوران بیشتر بر سر زبانها افتاد.

به عنوان مثال یکی از شرکتهای حوزه توریست، به دلیل اینکه برای بهتر دیده شدن از تکنیکهای ناخوشایند مانند خرید لینک استفاده کرده بود و گوگل نیز سایت آنها را در لیست سیاه قرار داده بود، هیچ کاربری قادر به پیدا کردن سایت آنها در گوگل نبود. سئوی منفی گاه مساوی است با از دست دادن اعتبار سایت برای گوگل.

امروزه، بسیاری از شرکتها، از اثرات منفی، تکنیک های غلط سئو ( SEO ) با خبر هستند. اکثرا سعی می کنند که از این تکنیک ها دوری کنند تا توسط گوگل جریمه نشوند. اما خب هنوز هم هستند کسانی که از تهدیدهای واقعی این تکنیکهای مخرب آگاهی ندارند. در مورد جنبه های منفی سئو ( SEO ) باید گفت که در واقع همان استفاده غیر اخلاقی از تکنیک های مخربی است که باعث می شود گوگل سایت شما را در لیست سیاه قرار دهد و شما را جریمه کند. سئوی منفی ، بدترین چیزی است که یک سایت به آن دچار می شود.

ممکن است یک رقیب با یک فرد کینه جو، اطلاعات غلطی از سئو ( SEO ) با قصد تخریب به شما بدهد و باعث شود چندین سال فعالیت شما از بین برود و قادر به برگرداندن اوضاع به حالت اولیه نباشید. بیایید کمی درباره موتورهای جستجو بیشتر بدانیم. اینکه چطور سئوی منفی روی عملکرد سایتمان اثر می گذارد.

  • در مورد موتورهای جستوگر و سئوی منفی ( SEO ) بیشتر بدانید:

اگر تلاش می کنید که سایتتان را در مقابل جنبه های منفی سئو ( SEO ) محافظت کنید، اول باید بدانید که موتورهای جستجو و عملکرد بهینه آن چیست. مثلا گوگل از برنامه های پیچیده ای به نام Googlebot برای خزیدن در بین بیلیونها سایت استفاده می کند و از این طریق صفحات جدید یا بروز شده را در بخش ایندکسها (Google’s index) اضافه می کند. با استفاده از این الگوریتم، گوگل وبسایتهای انتخاب شده را بازدید می کند، صفحاتشان را ایندکس می کند و لینکهای موجود در صفحات و همچنین لینکهایی که به این صفحه شده اند را لیست می کند و در اختیار خزندگان خود قرار می دهد.

ایندکسهای گوگل شامل کلماتی است که Googlebot در صفحات مختلف وبسایتها، آنها را پیدا کرده است، مانند کلمات مختلف یک صفحه، یک عنوان یا کلمات جایگزین یک عکس (altها). وقتی یک نفر، کلمه ای را در گوگل جستجو می کند، برنامه های گوگل در بین ایندکسها جستجو می کنند و صفحات مرتبط تر را به کاربر نشان می دهند.

ایجاد نتایج مرتبط با جستجو بر اساس بیش از ۲۰۰ پارامتر تعیین می شود. مثلا مشخصات دامنه، کلمات کلیدی، طول محتوا، تازگی محتوا، فایلهای چندرسانه ای مربوطه و رتبه سایت و اندازه گیری کیفیت سایت بر حسب لینکهای ورودی. باید بدانید که فاکتورهای رتبه بندی گوگل و استفاده از دانش بروز در بهینه سازی سایت برای جستجو ها بسیار مهم است و موجبات موفقیت شما را رقم می زند.

اگر مردم در مورد محصول یا خدمتی خاص جستجو کنند و شما در صفحات اول جستجو نباشید، آنها متوجه حضور شما نخواهند شد. تمام زمان و هزینه شما برای توسعه و نگهداری سایتتان به هدر خواهد رفت، اگر مردم شما را پیدا نکنند. واقعا پارامترهای زیادی وجود دارد که آنها را رعایت کنیم. کار سختی هم نیست. رعایت کردن برخی پارامترها، گاهی حتی بسیار راحت تر از انجام دادن برخی کارهای سئوی منفی است.

  • جنبه های منفی سئو ( SEO )، یک تهدید است:

یک جنبه مهم این است که بدانید که سئو ( SEO ) رتبه سایت را از طریق پیشرفت در سایت بهبود می دهد. اما برای اینکار نیازمند کسی هستید که بداند فاکتورهای رتبه بندی گوگل چه چیزهایی است و از آنها استفاده کند. بنابراین انجام هر کاری غیر از این، باعث می شود که در صفحات اول جستجوی گوگل نباشید و حتی شاید از لیست ایندکسهای گوگل حذف شوید.

ممکن است شما جنبه های منفی سئو ( SEO ) مانند یک حیله تصور کنید. اما باید بدانید که همین حیله در نهایت تهدید اصلی سایت خودتان خواهد بود. متاسفانه در اینگونه موارد هیچ کاری برای جلوگیری از ضرر رسیدن به رتبه سایتتان در گوگل، نمی توانید بکنید. سئوی منفی چیزی جز نابودی سایت به همراه ندارد.

  • علیه جنبه های منفی سئو ( SEO ) مبارزه کنید:

اولین گام برای مبارزه این است که بدانید دنبال چه چیزی هستید. در درجه اول، بک لینکهای مخرب است. با کمی زمان و تلاش، کسانی که می خواهند قدرت و رتبه سایت شما را در گوگل خراب کنند، می توانند بدون اطلاع شما، هزاران لینک spam به سایت شما ارسال کنند. اگر شما بطور مرتب، موقعیت سایتتان را در گوگل درباره کلیدواژه های خاص چک کنید، متوجه اثرات منفی لینکهای مخرب می شوید. اما خب با این حال شما نیاز به استفاده از ابزارهای چک کننده بک لینک برای شناسایی لینکهای مخرب دارید.

با شناسایی بک لینک های spam، قادر خواهید بود که آنها را حذف کنید. اگر شما مطمئن شدید که چه کسی اقدام به چنین کاری کرده است، تلاش کنید به وی دسترسی پیدا کنید و بپرسید که چرا دست از کارش بر نمی دارد. برای شناسایی  آنها و علت خرابکاریشان، می توانید به صورت ناشناس، آنها را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. شاید از این طریق نتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید، بنابراین، اگر شما به طور مداوم بک لینکهای مضر دارید، می توانید از فرآیند “اظهار بی اطلاعی در گوگل” استفاده کنید و از گوگل بخواهید که خزندگانش اینگونه لینکها را ایندکس نکنند. همچنین می توانید گزارشی از بک لینکهایی که مزاحمان بصورت spam ایجاد می کنند، برای گوگل ارسال کنید.

  • بر روی کیفیت سایتتان نظارت کنید:

نظارت حرفه ای برای کیفیت سایت، می تواند در زمان و سرمایه شما در پروژه های در حال اجرایتان، صرفه جویی کند. استفاده مداوم از ابزارهای چک کننده بک لینک ها و یا استفاده از خدماتی که بطور اتوماتیک سایت شما را نظارت کنند و گزارشی از بک لینکهای جدید برایتان ارسال کنند، به شما کمک می کند تا متوجه جنبه های منفی سئو ( SEO ) شوید و قبل از اینکه بر روی رتبه سایتتان اثرگذار باشد، اقدام کنید.

این مقاله رو هم مطالعه کنید: افزایش رایگان بازدید سایت با ۸ راهکار ساده

نکته دیگر این است که با هر تغییر کوچک در سایت، سرعت سایتتان را بررسی کنید. زیرا سرعت در رتبه شما بسیار اثرگذار است. چندین ابزار برای چک کردن سرعت وجود دارد که بر اساس استانداردهای گوگل، سایت شما را آنالیز می کنند. در نهایت پیشنهاد می دهیم که از وبمستر تولز گوگل استفاده کنید. گوگل، قادر به فهمیدن این موضوع نیست که یک نفر اقدام به استفاده از جنبه های منفی سئو ( SEO ) برای ضربه زدن به سایت شما کرده است. اما وبمسترتولز، اطلاعرسانی دارد که کمک می کند تا شما متوجه شوید که مشکلاتی اثرگذار برای سایتتان وجود دارد که باعث می شود برای خزندگان گوگل قابل دسترس نباشید.

  • سایت را در سطح بالایی از کیفیت نگه دارید:

بهترین راه نگهداری از سایت، اطمینان داشتن از این است که سایت در سطح بالایی از کیفیت قرار دارد. این بدان معناست که مطمئن شوید که سایتتان در راستای، دستورالعملهای با کیفیت و تکنیکال گوگل طراحی شده است. همچنین از جمله کارهایی که اعتبار برای سایتتان ایجاد می کند، آپلود مستمر مطالب با ارزش و طراحی سایت بصورت mobile-friendly است. گوگل مقالات و دوره های آنلاین زیادی برای کمک به شما ارائه کرده است تا متوجه شوید که چگونه سایتتان را بهتر کنید.

اگر شما قصد دارید، سایتی برای کسب و کار خود ایجاد کنید و تخصصی در استانداردهای گوگل ندارید، می توانید از خدمات و آموزشهای شرکت های فعال در حوزه بازاریابی آنلاین، مانند سایت نوین شغل استفاده کنید. سایت شما، دارایی باارزش شماست. یک ابزار قدرتمند بازاریابی است که باعث می شود به اهدافتان برسید و به مشتریان خود خدمات دهید. البته در بازاریابی آنلاین، بسیار مهم است که سایت قابل دسترس داشته باشید تا کاربران به راحتی شما را پیدا کنند و از خدماتتان استفاده کنند. یادتان باشد برای داشتن یک سایت باکیفیت، باید وضعیت جستجوی سایتتان را بررسی کنید و با spamها مقابله کنید تا بتوانید سایتتان را در برابر جنبه های منفی سئو ( SEO ) محافظت کنید.

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*