remarketing

۱۰ نکته مهم برای طراحی تبلیغات موثر در بازاریابی مجدد

خلاصه:

اکثر کاربران اینترنتی، تجربه دیدن فرم های تبلیغاتی که سایتها به طرق مختلف مانند پاپ آپ به نمایش می گذارند را دارند. این یک روش موثر است. درسته؟ این روش را “بازاریابی مجدد” می نامند. این روش بسیار کاربردی و قابل دسترس است. زیرا با این روش، کسب و کارها می توانند به تعامل با مخاطبان هدفشان، به عنوان یک مصرف کننده بالقوه، ادامه دهند.

اگر یک مصرف کننده، یک سایت را برای اولین بار ببیند، احتمال خرید کردن او از سایت در پایین ترین سطح ممکن است. از طریق بازاریابی مجدد، سایتها قادر خواهند بود که کاربران را در سایت نگه دارند و از طریق تعاملات بیشتر، موجبات خریدشان در آینده را فراهم آورند.

بازاریابی مجدد به خوبی کار خواهد کرد اگر شما تبلیغات خوبی را طراحی کنید. پیگیری بیش از اندازه شما بر موضوعی خاص در اینترنت، باعث میشود جلب توجه منفی ایجاد کنید. باید به این کار پایان دهید. با این کار، بعضی افراد به راحتی به جای تماس با شما، برند شما را کنار خواهند گذاشت.

در طراحی یک تبلیغات موثر، یک لیست ۱۰ تایی از عواملی تهیه کرده ایم که با آن بتوانید بازاریابی مجدد اثر گذاری ایجاد کنید. با ما همراه باشید:

۱- لوگوی خود را درج کنید:

بسیار عجیب است که اکثر اوقات در طراحی تبلیغ، لوگو فراموش می شود. لوگوی خود را حتما درج کنید و با قرار دادن آن، در فرآیند طراحی تبلیغ، سعی کنید که لوگوی خود را در اذهان ماندگار کنید. شما مجبور نیستید که اگر لوگویتان از نظر طیف رنگی یا نوع طراحی آن مناسب نیست، عینا آن را به کار ببرید. سعی کنید طرح و فرم جدیدی به لوگوی خود دهید و بررسی کنید که چطوری می توانید لوگوی خود را با دیگر اجزای تبلیغتان هماهنگ و جذاب کنید.

۲- یک راه ارتباطی قرار دهید:

برای کلیک کردن تبلیغات، وجود یک راه ارتباطی، بسیار حیاتی است. تجربیات شخصی ما نشان می دهد که در این امر بهتر است از دکمه ها برای تبلیغ استفاده شود. بهتر است از رنگهای روشن یا رنگهای متضاد با رنگ پس زمینه آگهی، برای دکمه ها استفاده شود تا قابلیت روئیت بهتری داشته باشند. از فونتهای درشت استفاده کنید. همچنین از کلماتی مانند “اکنون بخرید” یا “خرید در اینجا” استفاده کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ و قابل روئیت است.

۳- بر روی محصول تمرکز کنید:

تبلیغات با تمرکز بر روی محصول، اکثرا با استفاده از تصاویر محصول، موفقیت بیشتری کسب می کنند. تجربیات نشان داده است که استفاده از تصاویر محصول در زمانی که توسط مردم در حالت استفاده قرار دارند، بهترین کارایی را دارند. این نوع تمرکز کردن، برای محصولاتی که تکنولوژی محور هستند، باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

۴- جزئیات مهم را قبد کنید:

مطمئن شوید که همه ویژگی های اثرگذار را قید می کنید. مثلا اگر تخفیف دارید، فروش ویژه دارید یا مثلا اگر ۲ روز ارسال رایگان دارید حتما آن را قید کنید. بگذارید کاربر متوجه شود با خرید از شما سود خواهد کرد.

۵- قیمت را در نظر بگیرید:

قیمت گذاشتن، کمی دردسرساز خواهد شد اگر، شما محصول اصلی و برتری دارید که قیمت آن بالاتر از قیمت محصول تبلیغی شماست. در این صورت شما نبایستی قیمت را در آگهی درج کنید. اما اگر محصولات شما به جای کیفیت محور بودن، قیمت محور هستند، حتما از قیمت در آگهی استفاده کنید. در این صورت اگر برای نوعی محصول، چندین کیفیت و قیمت را دارید، سعی کنید از پایین ترین قیمت استفاده کنید. مثلا بنویسید ” پیراهن نخی، شروع قیمت از ۲۵ هزار تومان”. همچنین اگر تخفیف یا فروش ویژه ای دارید حتما قیمت اصلی را به همراه خط خوردگی و در کنارش قیمت تخفیف خورده را قید کنید، تا کاربر متوجه میزان پس اندازش در این خرید شود.

۶- مطمئن شوید تبلیغتان چشم نواز است:

این قسمت، مهمترین جنبه ای است که باید در نظر گرفت. رعایت کردن این جنبه از آگهی می تواند بسیاری از کاربران را به سمت شما هدایت کنند. برای اینکه در چشم نواز کردن آگهی، موفق باشید نیاز به درک عمیقی از مشتریان و جامعه هدف خود دارید. باید بدانید چه چیزی برای آنها جالب است؟ چی چیزی آنها را خوشحال می کند؟ حتی چه نوع سبک موسیقی را می پسندند؟ از چه نوع مدهایی تبعیت می کنند؟ باید کانلا با خلقیات آنها آشنا باشید و همان چیزی را طراحی کنید که آنها را شگفت زده می کند.

۷- از تکنیک A/B استفاده کنید:

ما معمولا ۳ یا ۴ نوع بنر تبلیغاتی را طراحی میکنیم و مورد استفاده قرار میدهیم. به این صورت که بنرها را بطور همزمان مورد استفاده قرار می دهیم و چند روز آنها را آنالیز میکنیم. هر بنری که تعداد بیشتری کلیک شود و کاربر بیشتری را روانه سایت کند، بنر نهایی ما برای تبلیغ اصلی خواهد بود. هر وقت شما اینگونه تبلیغ کنید، موفقیتتان بیشتر خواهد شد. بعد از تست کردن ۳ الی ۵ بنر مختلف، می توانید با آنالیز آنها، طرز فکرتان را درباره کاربران اصلاح کنید. از قالبها و فرمهای موفقتان برای تبلیغات آینده خود استفاده کنید.

۸- آگهی را در ابعاد استاندارد طراحی کنید:

بطور کلی ابعاد استاندارد کمی در قالبهای بنر و جعبه و … وجود دارد. بسیاری از ابعاد تبلیغات، اگر استاندارد نباشند، ممکن است تبلیغ را نامشخص و مبهم سازند. خیلی مهم است که قبل از طراحی بنر تبلیغاتی، مطالعاتی درباره ابعاد مختلف تبلیغات داشته باشید. بسیار مهم است که تبلیغ در سیستم عاملهای مختلف به خوبی کار کند.

اگر شما از سیستم تبلیغات Adwords گوگل استفاده می کنید، باید بدانید که گوگل دستورالعمل بسیار دقیقی برای ابعاد تبلیغات دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

۹- رقبا را آنالیز کنید:

قبل از تفکر کردن درباره طراحی تبلیغ، بسیار موثر است که فاصله خود از رقبا را بسنجید و بررسی کنید که آنها از چه نوع تبلیغاتی استفاده می کنند. این احتمال وجود دارد که شرکتهای دیگر با بودجه های سنگین تری در حال انجام تست هایی شبیه به تکنیک A/B باشند. سعی کنید آنها را آنالیز کنید و بدون هزینه کردن، دستاوردهای آنها را یاد بگیرید. ممکن است آنها چرخ را اختراع کرده باشند و نیاز به اختراع مجدد شما نباشد.

۱۰- نام تجاری خود را منسجم کنید:

در نهایت، سعی کنید با تبلیغات مناسب، تصویر زیبایی از برند خود در اذهان باقی بگذارید. از فونت و رنگ و طرح مختص خود استفاده کنید، تا مصرف کنندگان شما را بهتر به یاد داشته باشند.

جمع بندی:

اکنون شما اصول مهم طراحی تبلیغات بازاریابی مجدد را فرا گرفته اید. حالا زمان این رسیده که اقدام به تحقیق و طراحی و اجرای تکنیک A/B کنید. موفق باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *