video online

ویدیوها چطور میتوانند، ترافیک و بازدید سایت را بالا ببرند؟

خلاصه:

تا چند وقت پیش، اگر یادتان باشد، قبل از چشمگیر شدن ویدیوها، این تصاویر بودنند که یکه و تنها بسیار بر روی مخاطبان هدف اثرگذار بودند. تصاویر همچنان هم مورد استفاده و اثرگذار هستند. اما امروزه، اکثر بازاریابان کاملا بر این موضوع اشراف دارند، که قدرت یک دقیقه فیلم ویدیویی خوب معادل ۱٫۸ میلیون کلمه می باشد. در حقیقت، یک ویدیو بسیار قدرتمندتر از محتواها و نوشته ها و تصاویری است که در شبکه های اجتماعی قرار داده میشوند.

این تغییرات چشمگیر، چیزهایی بزرگ در کسب و کار به ما گوشزد می کنند. به این معنی که هر چه پستهای حاوی ویدیو کسب و کارمان بیشتر باشد، کلیک ها بیشتر هستند و در نهایت ترافیک و بازدید بیشتری نصیب ما میشود. یک آمار سر انگشتی از بزرگترین سایت اشتراک ویدیو نشان می دهد که ماهانه ۳ بیلیون ساعت ویدیو توسط کاربران دیده می شود. از طرفی عدد باور نکردنی ۴۰۰ ساعت ویدیو در دقیقه در این سایت آپلود میشود. بسیار خیره کننده است و این گواه قدرت بالای ویدیو است.

مدیران کسب و کار متوجه این موضوع شده اند که می بایست زمان و بودجه خوبی برای تولید ویدیوها اختصاص دهند تا ترافیک و بازدید و در نهایت درآمدشان افزایش پیدا کند. در اینجا چندین راهکار ارائه میشود تا باعث شود در این حوزه، کارهای درستی انجام دهید تا مطمئن شوید که از سرعت بالای تکنولوژی تولید ویدیو عقب نمانده اید.

۱- ۱۵۷ درصد افزایش بازدید ایجاد کنید:

همه مدیران کسب و کارها دوست دارند، علاوه بر اینکه ترافیک سایتشان زیاد میشود، تعداد صفحاتی که توسط کاربران دیده میشود نیز افزایش پیدا کند. یکی از راه هایی که توجه گوگل و موتورهای جستجو را به خود جلب میکند، قرار دادن ویدیو در سایت و امکان تماشای آنلاین آن است. جالب است بدانید با این کار ترافیک سایت بطور ۱۵۷ درصد افزایش پیدا میکند. در حقیقت گوگل صفحات دارای ویدیو را بطور ۵۳ مرتبه بیشتر میپسندد و در جستجوها لحاظ می کند و همین باعث میشود ترافیک سایت رشد ۱۵۷ درصدی داشته باشد.

ویدیو ها کمک می کنند که به صفحات اولیه جستجو راه پیدا کنید. با کمک ویدیوها می توانید بازدیدکنندگان ماهانه را تا سه برابر افزایش دهید. وجود یک ویدیو در صفحه اصلی سایت تا ۲۰ درصد نرخ تعامل کاربر با سایت را افزایش می دهد.

۲- جلب توجه یک کلید موفقیت است:

وقتی که کاربران هدف، لینک سایت شما را کلیک می کنند و وارد سایت میشوند، شما باید آنها را متقاعد کنید که در سایت بمانند. ویدیوها، این کار را به خوبی انجام می دهند. پس سایتهایی که فایل ویدیویی دارند، قادر خواهند بود کاربران را به جستجو و کلیک بیشتر در صفحاتشان متقاعد کنند. بطور متوسط مطالب خواندنی ۱۵ ثانیه توجه کاربران را جلب خود می کنند در حالی که ویدیوها و میل کاربر به تماشا کردن، مدت زمان به مراتب بیشتری می تواند توجه کاربران را جلب کند.

۳- بازاریابی دهان به دهان هنوز هم حرف اول را می زند:

همانطور که قبلا گفتیم، رسیدن به صفحات اول موتورهای جستجو می تواند به کاربران کمک کند تا سایت شما را بهتر پیدا کنند. اما از این نباید باعث شود که از اصل بازاریابی دهان به دهان غافل بمانیم. اگر شما یک چیز واقعا جالبی در اینترنت ببینید، آیا آن را برای دوستانتان به اشتراک می گذارید؟ ممکنه تعجب کنید اما واقعیت این است که ۹۲ درصد افزادی که ویدیو های جالب در موبایل خود می بینند، آن را برای دیگران به اشتراک می گذارند. این نکته نیز بسیار مهم است که ویدیوهایی که حدود ۱۵ ثانیه هستند ۳۷ درصد بیشتر از ویدیوهایی که بالای ۳۰ ثانیه هستند به اشتراک گذاشته میشوند.

۴- یک ارتباط شخصی با کاربران خود ایجاد کنید:

ویدیوها می توانند یک تجربه شخصی لذتبخش برای کاربران ایجاد کنند اگر عناصر مهم ارتباط شخصی را در آنها لحاظ کنیم. بازاریابانی که از این قدرت استفاده می کنند بطور متوسط ۱۹ درصد بیشتر میفروشند. با پستهایی حاوی ویدیو، میتوانید یک ارتباط شخصی و خودمانی با کاربران خود ایجاد کنید. این قدرت را اصلا دست کم نگیرید.

۵- ویدیوها در حال رشد هستند:

روزانه ۱۵۰ میلیون آمریکایی بصورت آنلاین ویدیو تماشا می کنند. این رقم در ایران نیز رشد چشمگیری داشته است. روز بروز بر کیفیت اینترنت در ایران افزوده می شود و تماشای آنلاین ویدیو و دانلود کلیپهای ویدیویی بیشتر میشود. در حقیقت کاربران اینترنتی در آمریکا بیش از ۹۰ درصد زمان خود را در سایتهایی که ویدیو دارند می گذرانند. ممکن است در ایران با توجه به محدودیتهای اینترنت نسبت به آمریکا، این عدد کمتر باشد اما مطمئنا باز هم رقم بالایی است. اینها همه نشان دهنده قدرت بالای ویدیوهاست. پیش بینی میشود که در سال ۲۰۱۸ ۷۶ درصد از ترافیک مصرف شده اینترنت به امر تماشای ویدیو اختصاص داده خواهد شد.

 

جمع بندی:

به عنوان جمع بندی، باید گفت تولید ویدیو برای اشتراک اطلاعات و جلب توجه کاربران، روش جدیدی نیست اما در حال تبدیل شدن به محبوب ترین روش است. ویدیوهایی درباره خودتان و درباره ماهیت و تکنولوژی کسب وکارتان تهیه کنید، زیرا این کار به مراتب بهتر و بیشتر از تصاویر می توانند به کاربرانمان کمک کنند. کاربران بسیار دوست دارند که به راحت ترین روش اطلاعات را دریافت کنند، به همین دلیل است که با دیدن ویدیوها لذت می برند، در حالی که زمان بسیار کمتری را برای خواندن مطالب و دیدن تصاویر اختصاص می دهند چون حوصله و فرصت این کار را ندارند. بهترین ویدیوها، ویدیوهایی هستند که کاربران بتوانند با آنها ارتباط شخصی برقرار کنند و لذت ببرند. اینطور ویدیوها، همواره کاربران را به سمت سایت سوق می دهند و با استفاده از ویدیوهای زیر ۱۵ ثانیه می توانیم بازاریابی دهان به دهان سایتمان را ایجاد کنیم. با استفاده از ویدیوها، ترافیک سایتتان را افزایش دهید و لذت ببرید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *