ارزیابی عملکرد سایت

۴ گام مناسب برای ارزیابی درست از عملکرد سایت

خلاصه:

پی بردن به عملکرد نام تجاری سایت، یک کار چند وجهی است. در واقع یک ابزار سنجش نمی تواندبه ما بگوید که قضیه از چه قرار است و ما نیاز به چندین راه سنجش داریم. اما بخش های قابل سنجش چه چیزهایی هستند و چگونه می توان اندازه گیری کرد؟

۱- بررسی مصرف کنندگان از طریق آنالیز شبکه های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی می توانند اطلاعات مفیدی از برند سایت به ما بگویند. اما چون ابزار سنجش شبکه های اجتماعی گسترده و متنوع است، بسیار مهم است که اهدافی را از قبل در ذهن داشته باشیم و بدانیم که از طریق اطلاعات حاصل از آنها به چه چیزی می خواهیم برسیم. شابد دلتان بخواهد که یک نام تجاری شگفت انگیز داشته باشید یا هدف اصلی شما بالا بردن مشارکت کننده ها از طریق دنبال کنددگان واقعی باشد. روی یک موضوع تمرکز کنید. یک ملاک ارزیابی مناسب را برای خود در نظر بگیرید. مثلا رشد دنبال کنددگان، میزان کلیکهای امتیازی یا اشاره ها در توئیتر.

اهدافتان هرچه باشد، شبکه های اجتماعی می توانند، بینش دقیقتر به شما بدهند. می توانید مطمئن شوید که تمرکزتان روی چه اهدافی است. شبکه های اجتماعی مصرف کننده محور هستند. برای همین نام های تجاری و سایت ها، بایستی تمرکزشان را از جمله “چه چیزی برای پیشنهاد دادن داریم؟” به جمله ” چه چیزی مورد علاقه تان است تا ارائه دهیم؟” تغییر بدهند.

۲- مدیریت بازدید سایت از طریق SEO:

سئو (SEO)، می بایست وظیفه شخصی هر کسی باشد نه فقط صرفا وظیفه بخش IT. آخرین تحقیقات نشان داده است، بالاترین سطح سئو (SEO) در شرکتهایی است که همه بخش های آن پی به قدرت SEO برده اند و از آن استفاده می کنند و دائما تلاش می کنند در بهینه سازی متون نوشته ها و صفحات وبسایت و … برای موتور های جستجوگر.

بهینه سازی یکی از کارهایی است که در SEO انجام می شود. SEO در واقع یعنی هر کاری که باعث بشه که وبسایت ما در جستجوها پیدا بشه. راه های زیر پیشنهاد میشود:

  • بالا بردن SEO از طریق شبکه های اجتماعی ( ۷۶ درصد بازاریابان از این روش استفاده می کنند)
  • تمرکز کمتر بر روی کلمات کلیدی و تمرکز بیشتر بر روی جلب توجه کاربران
  • اطمینان از اینکه وبسایت سازگار با موبایل است.
  • افزودن مولفه های احساسی و عاطفی در SEO

ابزار مناسب، میتواند به شما بگوید که مسیر درستی را در SEO دارید یا خیر. پس سعی کنید از نرم افزارها و وبسایتهایی که به شما کمک کنند تا SEO را ارزیابی کنید، استفاده کنید.

۳- اطلاع داشته باشید، کجا قرار گرفته اید:

برای اینکه وبسایتی مشهور و با ترافیک بالا بسازید، بایستی بدانید که در میان چه رقبایی قرار دارید. برای اطلاع از این موضوع، از الکسا استفاده کنید.

الکسا:

الکسا یک سیستم رتبه بندی ترافیک جهانی است که کارکرد یک وبسایت را اندازه گیری می کند که در سه ماه اخیر در مقایسه با دیگر سایتها چگونه بوده است. تولبار رایگان الکسا، تصویر مناسب از سایت که شامل، مدت زمان بارگذاری، کلماتی که کاربران با آنها به سایت شما رسیدند و … می باشد، در اختیارتان می گذارد. نسخه پولی پیشرفته نیز وجود دارد اما معمولا اطلاعات رایگان الکسا، برای اینکه مسیر درست بهینه سازی سایت را پیدا کنید، کفایت می کند.

۴- بصورت دقیقتر، درآمدتان را بررسی کنید:

مهمترین شاخصه ای که مشخص می کند که مشتریان نسبت به شما چه احساسی دارند و نشان می دهند نسبت به رقبا در کجا قرار گرفته اید، این است که روند رشد درآمد را بررسی کنید. این یک شاخص بسیار واضح برای موفقیت است. باید الگویی داشته باشید که روند رشد تغییرات درآمد را نشان دهد. محاسبه میزان دانلود از سایت شما، عضویتهای جدید و مشترکین منحصربفرد، تعدادی شاخص است تا با آن الگوی رشد درآمد را ایجاد کنید و بهترین بخشهای سایت را که بیشتر مورد هدف کاربران بوده اند را رشد دهید.

 

این ۴ مورد فوق، مواردی هستند که با آنها میتوانید متوجه شوید که در چه وضعیتی قرار دارید و تا چه اندازه به اهدافتان نزدیک شده اید. استفاده تنها یک مورد از این موارد به شما تصویر درستی نمی دهد. می بایست در برنامه های خود این موضوع را لحاظ کنید که به بررسی هر ۴ مورد فوق بپردازید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *