دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را متحول کنید! ۵ قدم حیاتی

بازاریابی شبکه های اجتماعی
چکیده:

در دورانی به سر می بریم، که میزان مذاکرات شرکتها با یکدیگر و با مردم، بسیار بالا رفته است. به همین دلیل، هر چقدر بازاریابی ارزشمندتری صورت گیرد، موفقیت بالا می رود. حال با این اوصاف آیا شبکه های اجتماعی، قادرند در فرآیند بازاریابی ارزش آفرین باشند؟

 بنظر می رسد یکی از دلایل مهمی که مدیران اجرایی، تمایلی به سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی ندارند، این است که هیچ دلیل و مدرکی برای بازخورد گرفتن از آن ندارند. قطعا، تعداد زیادی شرکت، مقداری از پول خود را در شبکه های اجتماعی از دست داده اند و مقدار زیادی از منابع خود را سرمایه گذاری کرده اند، اما هیچ نتیجه ای نگرفته اند. آیا به دلیل این است که بازاریابی شبکه های اجتماعی مفید نیستند. یا اینکه آن شرکتها نتوانستند به خوبی استفاده کنند؟ در بازار امروز، شبکه های اجتماعی قادرند ارزشهایی ایجاد کنند که می توان به راحتی آنها را اندازه گیری کرد و این ارزشها با پارامترهای مهم کسب و کار گره خورده اند. سوال اساسی این است که چگونه می توانیم به آن دست پیدا کنیم.

اگر شما می خواهید خودتان یا مدیر اجراییتان را متقاعد کنید که بازاریابی شبکه های اجتماعی اثرگذار هستند، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

۵ قدم برای مشاهده و اندازه گیری ارزش آفرینی بازاریابی شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای کسب و کار هستند که از طرق مختلف کمک می کنند به اهداف سازمانیتان برسید. اما این مقاله به ارزش بازاریابی آنها می پردازد. با این چشم انداز می توان گفت که شبکه های اجتماعی قادرند در بعضی از بخش ها مانند معرفی برند، معرفی برنامه ها و … سودمند باشند.

شما می توانید اثرگذاری بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را از طریق روشهای زیر بررسی کنید:

۱- اندازه کانال ارتباطی شما در شبکه ها:

در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ابعاد کانال شما، نشان می دهد که چه تعداد کاربر بالقوه برای دیدن پیامهای شما وجود دارد. مثلا در لینکدین ابعاد کار شما از طریق تعداد connections و followers مشخص می شود. هر چه قدر کانال ارتباطیتان، بیشتر و بزرگتر باشد، می توانید از اثرگذاری آن بیشتر لذت ببرید. این روش اندازه گیری قابل استفاده در شبکه های اجتماعی دیگر نیز است.

۲- ویژگی های کاربران خود را شناسایی کنید:

یک معیار مهمی که در درجه اول می توان به لینکدین اشاره کرد این است که این شبکه اجتماعی یک پایگاه داده بزرگ است که می توان خریداران آینده نگر را شناسایی کرد. این شبکه اجتماعی در واقع یک روبات شگفت انگیز است و به شما اجازه می دهد که با استفاده از روشهای جستجوی پیچیده اقدام به فیلتر کردن و منظم کردن جامعه هدف خود بپردازید.

لینکدین، کاربرانی دارد که تقریبا همگی در سایت آن عضو هستند و پروفایل کاربری دارند و بسیاری از آنها به دنبال شغل نیز هستند. همین دلایل باعث می شود که کاربران لینکدین دائما بروز باشند و اطلاعات مهمی را در پروفایل خود درج می کنند که باعث می شود آنها را بهتر بشناسید. همین اطلاعات مفید به شما کمک می کند که به خوبی از آنها استفاده کنید و متوجه شوید که چه نوع کاربرانی در جامعه هدف شما قرار دارند.

با شبکه های اجتماعی شبیه لینکدین می توانید ویژگی های کاربران خود را شناسایی کنید. با استفاده از این ویژگی ها، می توانید طرح های خوبی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

۳- میزان ترافیک به یک صفحه از سایت و صفحه فرود را بررسی کنید:

در بسیاری از موارد، شبکه های اجتماعی فقط به عنوان یک کانال ارتباطی هستند و مورد استفاده قرار می گیرند تا دورنمایی که برای یک سایت و صفحه فرود در نظر گرفته ایم را رقم بزنند. شما می توانید ترافیک حاصل از آنها را مانند ترافیکی که از طریق ایمیل و تبلیغتان حاصل می شود، محاسبه کنید. همواره با چشمان باز، وبسایت را آنالیز کنید. ویژگی های صفحه های فرودی که کاربران بیشتری به آنها مراجعه کرده اند را بررسی کنید. از این ویژگی ها برای طراحی صفحات دیگر خود استفاده کنید. اینگونه صفحات در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار کارآمد خواهند بود.

۴- نرخ تبدیل در ترافیک شبکه ها اجتماعی:

ترافیک به تنهایی کافی نیست. اگر می خواهید که ترافیک با ارزش داشته باشید، باید نرخ تبدیل را هم در نظر بگیرید. هنگامی که برنامه هایتان را ارزیابی می کنید. اگر نرخ تبدیل را در نظر نگیرید، مطمئنا دچار نتیجه گیری غلط خواهید شد.

برای نرخ تبدیل، می توانید بررسی کنید که چه تعداد از ترافیکی که از طریق شبکه های اجتماعی برایتان ایجاد شده است، تبدیل به کاربران فعال شده اند. منظور از فعال بودن می تواند، عضویت در سایت یا خبرنامه، دانلود محصولات سایت، عضویت برای یک وبینار، دیدن یک فایل دمو و … باشد. این روش درست برای تحلیل واقعی ترافیک حاصل از بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

۵- فرصت تماس با بخش فروش:

بطور قطع هیچگونه فروشی از نوع B2B، قابل انجام شدن در محیط شبکه های اجتماعی نیست. هدف نهایی باید این باشد که گفتگوها به محیط آفلاین انتقال پیدا کند و از طریق تماس تلفنی یا ملاقات حضوری، فرآیند فروش ادامه پیدا کند. برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، شما می توانید یک راه ارتباطی قرار دهید و درخواست موثری برای ملاقات ایجاد کنید. دقت کنید که ممکن است یک راه ارتباطی در یک نوع شبکه اجتماعی اثرگذار باشد و در یک شبکه دیگر نباشد. برای هر شبکه سبک مناسب را پیدا کنید. اگر این روش را اتخاذ کنید، متوجه می شوید که فروش و میزان تماسهای موفقتان افزایش یافته است.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*