دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

اهداف بازاریابی | هدف شما از بازاریابی، کدام یک از این ۴ حالت است؟

اهداف بازاریابی هدف شما از بازاریابی، کدام یک از این 4 حالت است؟
چکیده:

اهداف بازاریابی کاملا می تواند سبک بازاریابی شما را تغییر دهد. تا زمانی که هدف درستی نداشته باشیم، قطعا شرایط بازاریابی درستی نیز نخواهیم داشت.

سلام؛ امیدوارم که از حضور در نوین شغل لذت برده باشید. امروز قصد داریم در حوزه بازاریابی، مقاله دیگری رو برایتان آماده کنیم. موضوع این مقاله، اهداف بازاریابی است. در این مقاله ۴ نوع از اهداف بازاریابی رو برایتان شرح خواهیم داد. بعد از خواندن کامل مقاله، باید ببینید که هدف شما از بازاریابی کدام یک از موارد زیر است. البته ممکن است که تمامی موارد زیر، جزو اهداف شما باشند. اما خب اگر واقعا بدانید که هدفتان از بازاریابی چیست، قطعا میتوانید خیلی راحتتر از حرفه بازاریابی استفاده کنید.

خب سیستم بازاریابی، خریداران، فروشندگان و بسیاری از گروههای اجتماعی و جوامع مختلف رو تحت تاثیر قرار داده. در واقع این سیستمها از گروههایی تشکیل شدند که اهداف آنها متضاد با یکدیگر است و در کل اهداف این سیستم همان انتظار یک جامعه از سیستم بازاریابی است. در اینجا ۴ سبک از اهداف بازاریابی رو باهم مرور میکنیم:

۴ سبک از اهداف بازاریابی :

۱- به حداکثر رساندن مصرف:

بسیاری از مدیران بر این عقیده اند که وظیقه بازاریابی باید به حداکثر رساندن مصرف باشد، که به نوبه خود این هدف تولید و اشتغال و ثروت را به حداکثر می رساند. البته به حداکثر رساندن مصرف، همواره هدف مناسبی نیست. زیرا اگر هدف وسیله را توجیه کند، در آن صورت تولید کننده و بازاریاب برای به حداکثر رساندن مصرف، دست به هر کاری خواهد زد.

۲- به حداکثر رساندن رضایت مشتری:

در اینجا هدف سیستم بازاریابی به حداکثر رساندن رضایت مشتری است و نه فقط افزایش کمی مصرف. خب این هدف نسبت به هدف قبلی بهتر است. اما خب هنوز ایرادهایی دارد. زیرا ممکن است بعضی وقتها رضایت مشتری از طریق ضرر رساندن به زندگی عمومی بشر، به حداکثر برسد. یا اینکه به هر حال مضرات آن از منافعش بیشتر باشد.

۳- به حداکثر رساندن حق انتخاب:

بعضی بر این باورند که هدف سیستم بازاریابی باید به حداکثر رساندن تنوع کالا و حق انتخاب مصرف کننده باشد. بدین سان سیستم بازاریابی دیقا فرصت یافتن کالاهایی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد که با ذائقه آنها سازگار باشد و رضایت آنها را نیز تامین کند. مصرف کنندگان نیز با درکی درست و کامل از سبک زندگی خود قادر باشند رضایت کلی خود را به حداکثر برسانند.

۴- به حداکثر رساندن کیفیت زندگی:

بسیاری بر این باورند که هدف سیستم بازاریابی باید ارتقاء کیفیت زندگی باشد. البته این امر فقط محدود به کیفیت، کمیت، موجود بودن و هزینه کالاها نیست، بلکه کیفیت فیزیکی و فرهنگی محیط زیست را نیز شامی میگردد.

به طور کلی اهداف بازاریابی شامل ۴ هدف فوق می شود. قطعا با توجه به مقاله سبک های بازاریابی | سبک های قدیمی بازاریابی را کنار بگذارید! می توان گفت که هدف ۴ از اهداف بازاریابی فوق، می تواند بهترین و جامعترین هدف باشد. برای همین سعی کنیم با طرف فکری که نزدیک به هدف ۴ باشد، اقدام به طرح ریزی سیستم بازاریابی و تولید کنیم.

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*