دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

انواع خط مشی رشد | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۳

چکیده:

انواع خط مشی رشد وجود دارد و کدام یک را باید با توجه به شرایط فعلی، انتخاب کنیم. قسمت سوم مقاله چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کار باید بکنیم؟

سلام و عرض ادب؛ امروز در خدمتتون هستیم با یک مقاله در حوزه موفقیت در کسب و کار. همیشه یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران کسب و کار، مربوط به سیاستهای کاری شرکت هست. مخصوصا سیاستهای مربوط به رشد و توسعه شرکت. اینکه آیا در حال حاضر بایستی محصول بیشتری تولید کرد یا خیر؟ اینکه چطور میتوان محصول بیشتری فروخت! چگونه می توان محصولات جدید را وارد خط تولید کرد! و … . در مورد انواع خط مشی رشد قصد داریم صحبت کنیم.

ما تا حدودی درباره این موضوع در مقالات فعالیت های شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۱ و فعالیت شرکت | چگونه بدانیم در چه وضعی هستیم و چه کاری باید بکنیم؟ قسمت ۲ صحبت کردیم. امروز به نوعی قصد داریم این مقالات را جمع بندی کرده و انواع خط مشی رشد را بررسی کنیم.

تهیه انواع خط مشی رشد :

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، در قدم سوم برنامه ریزی استراتژیک، ترکیب فعالیت های شرکت را تعیین میکنیم. اگر یادتان باشد این موضوع شامل ۲ بخش بود:

  • تجزیه و تحلیل فعالیتهای جاری که با توجه به روشهای گروه مشاوره ای بوستون و جنرال الکتریک انجام شد.
  • تهیه انواع خط مشی رشد : که موضوع این مقاله است و معمولا شرکتها از شبکه توسعه محصول – بازار استفاده می کنند.

دقیقا در این مقاله قصد داریم مورد دوم را بررسی کنیم. در ادامه شبکه توسعه محصول – بازار را برایتان شرح خواهیم داد.

انواع خط مشی رشد حاصل از شبکه توسعه محصول – بازار:

خب در زیر ماتریس شبکه توسعه محصول – بازار را مشاهده میکنیم:

شبکه توسعه محصول - بازار

خب همانطور که دیده میشود، این ماتریس دارای ۴ بخش است. این بخش ها همان انواع خط مشی رشد هستند. حال این ۴ بخش را بررسی میکنیم.

۱- نفوذ در بازار: 

اگر شما قصد دارید محصول فعلی را هدف اصلی خود قرار دهید و میدانید که برایش مشتری وجود دارد، بهترین کار این است که به بازار نفوذ کنید. این بدان معنی است که به مشتریان فعلی، بدون هیچ گونه تغییر در محصول، بیشتر بفروشیم. بنابراین تمام تمرکز خود را روی محصولی فعلی و مشتریانش خواهیم کرد.

۲- توسعه بازار:

خب گاهی اوقات متوجه این موضوع میشوید که برای محصول فعلی شما، مشتریان جدید و با ویژگیهای جدید ایجاد شده است. این یک نشانه است. نشانه ی این که خط مشی رشد شما بایستی به توسعه بازار باشد. پس در اینجا باید تمام تمرکز خود را به افزایش مشتریان بگذارید. یعنی فروش بیشتر را بدون تغییر در محصول، اما با تمرکز بر یافتن مشتریان جدید، تجربه کنید.

۳- گسترش محصول:

خب ممکن است که محصولات جدیدی روانه بازار شده اند و تعدادی از مشتریان خود را از دست داده اید. این یک زنگ خطر است. خط مشی این حالت یعنی، بایستی کمی محصولات خود را بروز کنید. شاید حتی گاهی نیاز باشد تا ۸۰ درصد از ماهیت محصول را تغییر دهید. باید کاری کنید که محصولات جدید روانه شده در بازار، مشتریان شما را به سمتتان بازگرداند.

۴- متنوع سازی:

گاهی اوقات بازارهای جدید و محصولات جدید ایجاد میشود. طوری که شما حس میکنید که سود در آن بیشتر از بازار و محصول شماست. اینگونه مواقع، خط مشی رشد یعنی نفوذ در دل بازار و محصول جدید. یعنی بایستی محصولی کاملا جدید (بدون هیچ ارتباطی با محصولات فعلی شما) برای بازاری کاملا جدید (نه برای مشتریان فعلی) تولید کنید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشه تا انواع خط مشی رشد را بهتر درک کرده باشید و بتوانید با آنالیز شرایط فعلی خود، بهترین خط مشی را برای خود انتخاب کنید.

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*