دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

اصول بازاریابی | ۳ اصل مهم و حیاتی برای اینکه بازاریابی خود را هدفمند کنیم!

اصول بازاریابی 3 اصل مهم و حیاتی برای اینکه بازاریابی خود را هدفمند کنیم!
چکیده:

اصول بازاریابی از ۳ اصل مهم و حیاتی تشکیل شده است که می تواند روند بازاریابی را به طور کامل تغییر دهد و بازاریابی را هدفمند کند.

سلام و عرض ادب؛ امیدوارم که در سایت نوین شغل، لحظات خوبی رو سپری کرده باشید. حتما شمایی که الان وارد این صفحه شدید، قصد دارید اطلاعات مفیدی درباره اصول بازاریابی بدست بیارید. این مقاله شامل ۳ اصل مهم و حیاتی هست، که اگر آنها را اجرا کنیم، قطعا باعث میشود بازاریابی ما بصورت کاملا هدفمند و با برنامه پیش برود. به طور کلی بسیاری از بازاریابان، برنامه و پلن خاصی را دنبال نمی کنند. این موضوع باعث می شود که بسیاری از فرصتهای پیش رو از دست برود و ما صرفا فرصتهایی را استفاده خواهیم کرد که به طور اتفاقی با آنها روبرو میشویم.

ببینید دوستان، قطعا شما مانند بسیاری از بازاریابان دیگه، برای خودتان یک سری روشهایی را ابداع کرده اید. به عنوان مثال، من در زمانی که بازاریابی میکردم، بعد از کمی تجربه، مراحل زیر رو برای خودم، به عنوان یک نقشه ی راه، طراحی کردم. بطوری که تمام فعالیتهای بازاریابی من، با توجه به این مراحل انجام میشد.

مراحلی که در من در بازاریابی طی میکردم:

۱- شناسایی مشتریان بالقوه و جمع آوری اطالاعات آنها

۲- بررسی اطلاعات مشتریانی که در آن روز قرار بود با آنها تماس بگیرم (اینکار را اول صبح انجام میدادم)

۳- تماس تلفنی با تعدادی از مشتریان، برای آشنایی و هماهنگی جلسه نخست بازاریابی حضوری

۴- بازاریابی حضوری و معرفی خدمات و شناسایی نیازهای مشتری ( در جلسه اول اصلا نه حرفی از فروش میزدم و نه قیمت محصول را بازگو میکردم)

۵- جلسه دوم بازاریابی با هدف جمع بندی نیازهای مشتری (در این جلسه نیز حرفی از فروش و قیمت نبود و صرفا با نیت اعتمادسازی بود)

۶- جلسه سوم بازاریابی با هدف پیشنهاد یک محصول متناسب با نیازهای مشتری که در جلسات قبل مرور شد.

۷- جلسه چهارم بازاریابی با هدف قراردادنویسی

۸- جلسات تلفنی یا حضوری برای خدمات پس از فروش ( در صورت نیاز )

خب این مراحلی بود که من در بازاریابی طی میکردم. تقریبا تمام مشتریانی که به مرحله ۵ میرسیدند، قطعا محصول از ما خریداری میکردند. اما من همیشه یک مشکل بزرگ را حس میکردم. آن هم در مرحله اول. یعنی نمیدانستم چه فیلتری برای مرحله اول باید لحاظ کنم. نمیدانستم از میان این همه مشتری کدام را باید انتخاب کنم. بعد از مدتی این معضل بزرگ را با ۳ اصل مهم از اصول بازاریابی برطرف کردم. الان این اصول بازاریابی را بیشتر توضیح خواهم داد.

پیشنهاد می شود این مقاله را نیز مطالعه کنید: فرآیند مدیریت بازاریابی | آموزشهایی برای شناخت بهتر بازار – قسمت ۲

اصول بازاریابی برای اینکه هدفمند بازاریابی کنیم:

برای اینکه به بهترین نحو بتوانیم بازاریابی خود را ادامه دهیم، نیاز هست که هم بازار را خوب بشناسیم هم هدفگذاری کنیم و هم وضعیت خود را نسبت به دقبا بسنجیم. در واقع برای هدفمند شدن در بازاریابی بایستی این ۳ اصول بازاریابی را حتما رعایت کنیم:

۱- تقسیم بازار:

منظورمان از تقسیم بازار این است که، به طور کامل مشتریان بالقوه خود را بشناسیم. به طوری که بتوانیم آنها را به گروه هایی جداگانه تقسیم کنیم. بایستی یک سری معیار اثرگذار در بازاریابی را شناسایی کنیم و بر حسب آنها، مشتریان خود را به گروه هایی تقسیم کنیم. برای اینکه بتوانیم بازار را به خوبی تقسیم کنیم، بایستی به تجربیات خود رجوع کنیم. مثلا شاید مشتریانی را بر حسب میزان تحصیل، سن، قومیت، جنسیت، شغل، موقعیت جغرافیایی و … تقسیم بندی کنیم. مهم این است که معیار تقسیم بندی، مهمترین معیار اثرگذار در عکس العمل آنها باشد. یعنی اگر مشتریان را بر حسب تحصیلات تقسیم بندی میکنیم، بایستی مطمئن باشیم که مشتریان دارای مدرک لیسانس، عکس العملی متفاوت نسبت به سایر مقاطع دارند و … .

۲- هدف گیری در بازار:

خب ما به چه دلیل بازار را تقسیم میکنیم؟ چون میخواهیم مشتریانی که رفتار و عکس العمل مشابه دارند را جدا کنیم و متناسب با وضعیت آنها، سبکهای بازاریابی طراحی کنیم. خب پس حتما حتما بایستی اهداف جداگانه ای برای هر گروه در نظر بگیریم. این موضوع نیز کاملا تجربی است. مثلا شاید گروه A، به محصول فعلی ما نیاز مبرم دارند، اما برای اینکه محصول را بخرند، بایستی یک محصول مکمل برایشان در نظر گرفت. یا گروه B، گروهی هستند که در صورتی محصول را میخرند که هم بصورت اقساط فروخته شود و هم اینکه خدمات پس از فروش رایگان داشته باشیم. خب وقتی ما گروه های خود را به خوبی بشناسیم، قطعا میتوانیم طرح های ویژه و سبک های ویژه بازاریابی را برایشان پیاده سازی کنیم.

۳- تعیین جایگاه در بازار:

اصل سوم از اصول بازاریابی هدفمند این است که حتما حتما بایستی بدانیم که در هر گروهی که تفکیک کرده ایم، چه رقبایی وجود دارد و وضعیت ما نسبت به آنها چطور است. مثلا ممکن است که در گروه A، ما ۵ رقیب سرسخت داشته باشیم اما همگی آنها یک نقطه ضعف مشترک دارند. ما میتوانیم برای گروه A، آن نقطه ضعف را پوشش دهیم. یا در گروه B صرفا یک رقیب داریم و از پیش رو برداشتن این رقیب کار چندان سختی نباشد. باید دقیقا بدانیم که در هر گروه نسبت به رقبا در چه وضعی هستیم.

خب پس اگر به تفاوتهای میان مشتریان دقت کنیم و برای هریک برنامه ای منظم طراحی کنیم، در واقع اصول بازاریابی را به خوبی رعایت کرده ایم و میتوانیم انتظار یک فروش عالی را داشته باشیم. موفق و سربلند باشید.

 

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*