دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

آموزش رایگان بهینه سازی سایت | صفر تا صد هر آنچه باید بدانید! قسمت ۱

آموزش رایگان بهینه سازی سایت
چکیده:

آموزش رایگان بهینه سازی سایت و هر آنچه که باید درباره عملکرد موتورهای جستجوگر بدانید را در این مقاله برایتان آماده کرده ایم.

سلامی دوباره خدمت شما دوست عزیز! امروز با یکی دیگر از مقالات سایت نوین شغل در خدمتت هستیم. مدیریت وبسایت، یکی از جذابترین شغلهای دنیای امروز است. اما خب در عین حال، این شغل، بسیار نیازمند این است که همواره خود را بروز نگه داریم. زیرا هر دائما، متدهای جدیدی برای بهینه سازی وبسایت، ارائه میشود. شاید برایتان سوال شده است که چرا باید بهینه سازی وبسایت مهم باشد! موتورهای جستجو، بهترین و معتبرترین راه برای معرفی وبسایت ما هستند. برای همین تا میتوانیم بایستی سایتمان را با استانداردهای آنها بروز نگه داریم. ما در آموزش رایگان بهینه سازی سایت ، قصد داریم هر آنچه که بایستی بدانید را به شما بگوییم.

آموزش رایگان بهینه سازی سایت

خب همانطور که خدمت شما عرض کردیم، قصد داریم در این مقاله، ریز و درشت پارامترهای تاثیرگذار در بهینه سازی سایت رو به شما آموزش دهیم. تعداد زیادی پارامتر وجود دارد که سعی میکنیم تمامی آنها را بصورت کامل توضیح دهیم. اما خب اگر به هر دلیل، هر یک از پارامترها را به درستی درک نکردید، ما در خدمت شما هستیم و می توانید با ارسال سوال از طریق فرم نظرخواهی انتهای صفحه، ما رو در جریان بگذارید تا بیشتر توضیح دهیم. البته یادمان باشد که بهینه سازی سایت، بدون درج مطالب مفید، کاری بس بیهوده و پوچ است. پیشنهاد میدهیم مقاله تولید محتوای ارزشمند! ۲۰ راهکار مهم برای ایده یابی در تولید محتوا را مطالعه نمایید. خب به دلیل زیاد بودن پارامترها، تعدادی از آنها را در این مقاله و مابقی را در قسمتهای بعدی همین مقاله برایتان توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

۱- تگ عنوان صفحه:

اولین پارامتر که در آموزش رایگان بهینه سازی سایت مورد بررسی قرار می دهیم، تگ عنوان صفحه است. همه ما میدانیم که بایستی برای صفحات وبسایت خود عنوان انتخاب کنیم. اما خب شاید نیاز باشد، کمی اطلاعات مفید درباره انتخاب درست یک عنوان بدست بیاوریم. ببینید دوستان اولین نکته درباره انتخاب عنوان صفحه، مربوط به اندازه عنوان است. ایده آل ترین اندازه برای یک عنوان، ۵۰ الی ۷۰ کارکتر است. دقت داشته باشیم که کارکتر شامل حروف، اعداد، علامتها و فواصل است. بطور کلی با فشردن هر دکمه ی کیبرد، یک کارکتر ایجاد می شود.اما نکته بعدی درباره تگ عنوان صفحه این است که حتما حتما حتما بایستی کلمه ای باشد که کاملا مرتبط با محتوای صفحه باشد. و در نهایت یادمان باشد که عناوین تکراری برای صفحات مختلف خود ایجاد نکنیم.

۲- متاتگ توضیحات:

در ادامه آموزش رایگان بهینه سازی سایت ، به متاتگ توضیحات می رسیم. موتورهای جستجو از این متاتگ برای بهتر متوجه شدن محتوای مطالب استفاده می کنند. پس هرچقدر شما بتوانید آن را دقیقتر بیان کنید، موفقیت بیشتری بدست خواهید آورد. اما بایستی بدانیم که متاتگ توضیحات، باید شامل ۷۰ الی ۱۶۰ کارکتر باشد. همچنین حتما سعی کنیم که کلیدواژه اصلی صفحه مورد نظر را در ابتدای متاتگ توضیحات درج کنیم.

یک نکته مهم درباره گوگل!

یکی از استانداردهای رتبه بندی گوگل، CTR است. در واقع CTR مخفف Click Through Rate است. CTR تعداد کلیک شدن یک وبسایت را به نسبت نمایش در نتایج جستجوی گوگل، محاسبه میکند. خب مطمئنا هر چقدر CTR سایت شما بیشتر باشد، رتبه بهتری پیدا خواهید کرد. جالب اینجاست که طبق بررسی های انجام شده، سایتهایی که از متاتگ توضیحات استفاده کرده اند، بسیار بیشتر توسط کاربران کلیک شده اند. پس حتما برنامه ای مدون برای استفاده از متاتگ توضیحات داشته باشید.

۳- کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی یا همان کلیدواژه ها، به موتورهای جستجو کمک می کنند که دقیقتر محتوای سایت شما را بررسی کنند. البته موتورهای جستجو بسیار قدرتمند شده اند. آنها قادر هستند که بدون کلمات کلیدی هم پی به محتوای شما ببرند. اما خب اگر کلمات کلیدی را استفاده کنیم، سرعت کار آنها را افزایش داده ایم. سعی کنیم برای هر صفحه از سایت چندین کلمه کلیدی در نظر بگیریم. اما حداکثر ۲۰ کلمه باشد. یا معادل ۲۵۰ کارکتر. کلمه کلیدی حتما بایستی هم مرتبط با محتوا باشد و هم اینکه چگالی خوبی در متن محتوا داشته باشد. همچنین کلمات کلیدی را نیز اگر در برچسب ها استفاده کنید، بسیار عالی خواهد بود. واقعا آموزش رایگان بهینه سازی سایت بدون آموزش کلمات کلیدی، ناقص بود! 🙂

۴- عنواین:

آموزش رایگان بهینه سازی سایت را با بخش عناوین ادامه می دهیم. مقاله راهنمای انتخاب کلیدواژه مناسب | چگونه کلیدواژه مناسب انتخاب کنیم؟ مرحله ۲ ، اطلاعات خوبی درباره نحوه به کارگیری کلیدواژه ها در عناوین می دهد. بطور کلی پیشنهاد می دهیم حتما از عناوین و سرفصلها استفاده کنید. تگ های <h1> الی <h6> بسیار مرسوم و پرکاربرد هستند. یادمان باشد که حتما بایستی از <h1> استفاده کنیم و هیچ صفحه ای را بدون <h1> نگذاریم. اما از طرفی نیز باید یادمان باشد که فقط و فقط یکبار از <h1> باید استفاده کنیم. در عوض از <h2> الی <h6> میتوانیم چندین بار استفاده نماییم.

۵- لینک دهنده ها:

اهمیت لینکهایی که به سایت می شود، بر هیچ کس پوشیده نیست. در این قسمت از آموزش رایگان بهینه سازی سایت ، تاکید میکنیم که حتما برنامه ای برای لینک دهنده ها داشته باشید. حتما سعی کنید در سایتهای بزرگ برای سایتتان لینک ایجاد کنید. در سایتهای مشابه با حوزه فعالیت خود نیز همینطور. حتما برنامه هفتگی برای افزایش لینکهای خود داشته باشید.

۶- استفاده از alt ها:

تصاویر همواره برای موتورهای جستجو، یکی از دغدغه های اصلی بوده است. موتورهای جستجوی قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر نیستند. برای همین استاندارد alt برای تصاویر ایجاد شده است. alt در واقع توضیحاتی است که برای تصاویر در نظر میگیریم. این توضیحات به موتورهای جستجو کمک میکنند که پی به ماهیت تصاویر ببرند. حتما سعی کنید که حداقل یکی از تصاویر هر صفحه، شامل کلیدواژه های اصلی باشد.

۷- توده کلمات کلیدی:

توده کلمات کلیدی نشاندهنده تعداد تکرار کلمات در سایت شماست. سایتهای مختلفی، کمک میکنند تا دقیقا متوجه شوید که سایت شما دارای چطور توده کلماتی است. با بررسی این توده، میتوانید متوجه شوید که آیا کلیدواژه هایی که مد نظرتان بوده، به اندازه کافی در سایتتان وجود دارند یا نه. باید سعی کنید کلماتی که کاربران شما بیشتر استفاده میکنند را، بیشتر استفاده کنید.

۸- چگالی کلمات کلیدی:

چگالی کلمات کلیدی بسیار شبیه به توده کلمات کلیدی است. منتها در چگالی بررسی میکنیم که هر کلمه را در چه موقعیتهایی درج کرده ایم. منظورمان این است که چندبار کلمه مورد نظر در متن محتوا، چندبار در عناوین و چندبار در متای توضیحات درج شده است. کلمات کلیدی مهم را بایستی با چگالی موزون درج کنیم. یعنی حتما بایستی به اندازه کافی در متن، در عناوین و در متیا توضیحات درجشان کنیم.

خب قسمت اول ماله آموزش رایگان بهینه سازی سایت همینجا به پایان رسید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه. در قسمت بعدی، موارد مهم دیگه ای که باقی موندن رو توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*