دریافت رایگان 5 قسمت نخست قورباغه را راحت قورت بده
شما می توانید 5 قسمت نخست دوره آموزشی " قورباغه را راحت قورت بده" را به رایگان دریافت نمایید.
رایگان – دریافت

آموزش بازاریابی چونک آپ ( chunk-up ) و تحول در وضعیت سایت

آموزش بازاریابی چونک آپ
چکیده:

بسیاری از کسب و کارهای و سایتهای کوچک، متکی بر جستجوی طبیعی و تبلیغات کلیکی هستند. در حالی که بنظر می رسد که اگر پول خود را صرف خدماتی با سئو ( SEO ) تخصصی کنند، نسبت به شرکتهای تبلیغات کلیکی ضعیف، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

اگرچه هر روز رقابت حوزه آنلاین شدیدتر می شود، اما واقعیت این است که در عمل، همه چیز منصفانه بین همه تقسیم می شود. در این قصد داریم، به آموزش بازاریابی چونک آپ بپردازیم و توضیح دهیم چطور می توان از این روش، برای بهبود وضعیت سایت کمک بگیریم.

 

با کمی صبر و حوصله، استارت آپ هایی که چشم انداز بلندمدت دارند، می توانند به خوبی برای خود برندی دست و پا کنند، رنک عالی در گوگل بدست آورند و شاهد رشد فروش خود باشند. یک نکته مهم در هر کسب و کاری، بزرگی یا کوچکی آن نیست، بلکه فرآیندی است که با آن استراتژی های بازاریابی هدایت می شوند. بازاریابی chunk-up، یکی از همین فرآیندهاست که برندهای موفق مورد استفاده قرار می دهند.

  • بازاریابی chunk-up چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی chunk-up، روشهایی از فرآیند بازاریابی است که شامل بهینه سازی در موتورهای جستجو می شود که از طریق یک سری گام های کوچک و آگاهانه، نتایج بلند مدت بسیار معتبری برای برند، به ارمغان می آورد.

” chunking ” به معنای قطعه بندی است که در واقع یک اصطلاحی است که در انواع تخصص های حرفه ای مانند روانشناسی، استفاده می شود. امروزه، از آن به عنوان راهکار حل مشکلات در کسب و کارها استفاده می شود. در واقع chunking به معنای تجزیه ماموریت اصلی کسب و کار به اجزای به هم پیوسته است با هدف کنترل بهتر. chunking شامل موارد زیر می شود:

۱- حرکت رو به بالا برای دید بهتر و تصویر بزرگتر از کسب و کار (chunking-up و توجه به کلیات)

۲- حرکت رو به پایین برای دیدن جزئیات بیشتر از کسب و کار (chunking-down و توجه به جزئیات)

۳- حرکت بخش به بخش برای دیدن شباهت ها (chunking-sideways و توه به نقاط مشترک)

یک مثال از دنیای خودرو در مورد chunking-up:

شرکت Roll Royce، در حوزه فروش اتومبیل مشغول است. آنها رهبر و سردمدار حوزه اتومبیلهای لوکس هستند. آنها در پی جنگ جهانی اول، دچار مشکلی شدند. مشکل این بود که در زمان جنگ، کسی به خودروهای لوکس اهمیتی نمی داد.

در اینجا گفتگویی بین مدیر شرکت Roll Royce و سران کارخانه هواپیما سازی Royal در ۷ آگوست ۱۹۱۴ در لندن را درج می کنیم:

Royal: شما به چه کاری مشغولید؟

Royce: ما اتومبیلهای لوکس تولید می کنیم و به فروش می رسانیم.

Royal: چه کسب موتورهای اتومبیلتان را تولید می کند؟

Royce: خودمان تولید می کنیم. ما خودکفا هستیم.

Royal: خیلی عالیست. پس شما مهندس هستید و می توانید موتورهای دیگری نیز تولید کنید.

Royce: بله، همینطوره.

Royal: آیا در حال حاضر چیز دیگری نیز تولید می کنید؟

Royce: بله، ما وسایل نقلیه سنگین نیز تولید می کنیم.

Royal: پس شما در صنعت حمل و نقل مشغولید.

Royce: بله، تقریبا همینطوره.

Royal: پس آیا شما می توانید …. ؟

در این مکالمات چه اتفاقی افتاد؟ در این مکالمه شاهد تغییر موضع از نوع chunking-up بودیم. تغییری از یک موضع خاص به یک موضع بالاتر و عمومی. به احتمال زیاد، به دلیل همین مکالمات بود که شرکت Rolls Royce در حال حاضر تبدیل به دومین تولید کننده بزرگ در حوزه موتورهای هواپیما در سطح جهان شده است.

این سمت از آموزش بازاریابی چونک آپ بسیار کاربردی است. چنین تغییر موضع های chunk-up را در کسب و کار خود شناسایی کنید و آنها را به کار ببندید. حتی برای معرفی سایت خود نیز می توانید از جز به کل بروید و موتورهای جستجو و کاربران را متوجه قابلیت های خود کنید.

  • آموزش بازاریابی Chunk-up چگونه به کسب و کارهای کوچک کمک می کند؟

بازاریابی Chunk-up یک روش قدرتمند برای مشاهده بهتر کسب و کارتان است. آموزش بازاریابی چونک آپ را جدی بگیریم. زیرا Chunk-up زمینه های لازم برای پوشش بازارهای جدید، یافتن شرکا و متحدان جدید و مدیریت استراتژی ها و ماموریت های بازاریابی را فراهم می آورد. همچنین یکی از بهترین راه هایی است که برای ایجاد برند قدرتمند، مورد استفاده قرار می گیرد.

فرض کنید که صاحب فروشگاه لباس شنا هستید. حتما دوست دارید که رنک خوب گوگل داشته باشید یا کاربران آنلاین شما را ببینند. اینجا دقیقا همانجایی است که فرآیند بازاریابی chunk down می تواند کمک کند تا برند خوبی در کسب و کارتان ایجاد کنید.

نمونه سوالاتی از chunk down که می توانید برای معرفی بهتر خود به کاربران و موتورهای جستجو داشته باشید:

در مورد چه لباسهای شنایی صحبت می کنیم؟ لباس شنای زنانه

از چه رنگی؟ آبی

با چه استایلی؟ مثلثی

چه برندی؟ Mikon

از این طریق شما صرفا لباس شنای زنانه را معرفی نمی کنید، بلکه لباس شنای زنانه آبی رنگ مثلثی Mikon را معرفی می کنید.

در جستجوی بهینه، به این روش، استراتژی کلیدواژه بلند می گویند و مطالعات نشان می دهد که این روش، یک فرآیند قدرتمند بازاریابی نیست. اما یکی از فاکتورهای قدرتمند در رتبه بندی است. آموزش بازاریابی chunk-up به شما زاویه دید می دهد. حالا فرض کنید که یک سالن آرایشی را مدیریت می کنید. هدف شما این است که همکارانی را پیدا کنید که کار شما را تکمیل و تقویت کنند.

در فرآیند chunk-down داریم: مدل موی مناسب با رنگ بندی متنوع و استایلهای مختلف برای مراسم عروسی داشته باشید.

در مورد chunk-sideway باید گفت که: چه کارهای دیگری برای مراسم ازدواج نیاز است؟ مثلا خدمات اجاره اتومبیل لوکس و فروشگاه لباس. اینها رقیب نیستند. آنها همکارانی هستند که مشارکت با آنها چه در حوزه آنلاین و چه در حوزه آفلاین، باعث افزایش سود شما می شود.

  • chunking را در کل استراتژی خود پیاده سازی کنید:

اگر شما مشغول استفاده از بازاریابی Chunk-up هستید، بنابراین نیاز به منطقی پایدار و مشخص دارید. یکی از راه های موثر این است که حوزه ها و مراکز مشخص محتوایی ایجاد کنید. این مراکز شامل انواع مختلفی از فرمتهای رسانه ای (مقالات، تصاویر، ویدیو) است که حول اهدافی خاص ایجاد می شود. مثلا حول اهداف برند و محصولاتتان.

یکی از دلایلی که باعث شده، ما از این فرآیند برای طرح های بازاریابی خود استفاده کنیم این است که اگر خوب این روش را یاد بگیریم، متوجه می شویم که چگونه استراتژی های خوبی برای تولید محتوای تازه و مرتبط و برند موفق، ایجاد کنیم. در نهایت، این روش باعث می شود که بتوانید بهتر بر استراتژی های حوزه آنلاین خود تمرکز کنید و کارها را بصورت لذت بخش پیش ببرید.

با آموزش بازاریابی چونک آپ، بهتر می توانیم محصولات را دسته بندی کنیم. همین موضوع باعث می شود محتواهای تخصصی بیشتری ایجاد کنید. یادمان باشد هدف اصلی، رشد وبسایت با ایجاد محتوا تخصصی است.

برچسب خورده برای:
پیشنهاد میکنیم این مطالب رو هم مطالعه کنید:
bounce rate چیست؟ بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

bounce rate چیست؟ | بهبود رتبه سایت با کمک نرخ پرش یا bounce rate

راه اندازی فروشگاه اینترنتی چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

راه اندازی فروشگاه اینترنتی | چند تکنیک ساده برای افزایش میزان فروش محصولات!

بررسی seo سایت باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

بررسی seo سایت | باروهای غلط که به سایت شما لطمه می زند!

مدیریت شبکه های اجتماعی با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی | با نظرات مخالف چه کار کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی | چگونه بهترین فروشگاه اینترنتی را افتتاح کنیم؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

از این قسمت می توانید برای ارسال نظرات خود استفاده کنید

35 دیدگاه در “روش های شرطی کردن | چگونه میتوان ذهن را شرطی نمود؟

  1. سلام. انسان ها به تنهایی نمیتوانند رشد و پیشرفت کنند. به اشتراک گذاشتن چنین مطالب ارزشمندی در جهت موفقیت و پیشرفت دیگران قابل ستایش است. ممنونم از مطلب خوبتون

    1. سلام
      راه های زیادی برای افزایش فروش آنلاین وجود داره. اما به طور کلی برای محصولات جدید بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی هست. البته این نکته رو هیچ وقت فراموش نکنیم که برای موفقیت در فضای انلاین بایستی صبور بود و پرتلاش.

  2. سلام
    دوست عزیز شما با توجه به تجربه ی خودتون
    از ۱۰ کتاب معرفی شده ی بالا
    برای کسی که یه تجربه ی ۲۰% در فروش دارد
    کدام کتاب را معرفی میکنید که ابتدا خوانده شود

    محصولی که ما برای فروش داریم در مغازه یا مکان خاصی به فروش نمیرسد (فروش محصول بازاریابی شبکه ای)

    ممنون

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی فروش، نوعی هنر محسوب میشه. یعنی قرار نیست که دنبال فرمول خاصی باشیم برای افزایش فروش. کافیه صرفا یا نیاز مشتری رو شناسایی کنید یا در او احساس نیاز رو روشن کنید. این موضوع هم برمیگرده به روانشناسی فروش. بنظرم دنبال صرفا یک یا دو کتاب خاص نباشید. کتابهایی که شامل تجربیات فروشندگان موفق هستند، عالیه.
      موفق و سربلند باشید.

  3. ممنون از مقاله بسیار خوبتوت بزرگوار دقیقا به نکات مهمی اشاره کردین و فکر می کنم برای درک بهتر این مسئله بهترین راه این هست که ما خودمون رو بجای کاربری که به دنبال اون مطلب هست قرار بدیم و عواملی که سبب جذابیت ما میشه رو ب کار ببریم

  4. سلام برزن دیده شده که برای شروع کار خیلی با رفتار متعادل و قیمت پایین مشتری ها رو جذب می کنن اما بعد با بالا بردن قیمت سعی می کنن چون مشتریشون زیاده بیشتر سود کسب کنن من خودم بالشخه به این مورد برخورد کنتم هیچوقت ازون فروشگاه خرید نمی کنم چون ذهنیتم در رابطه با فروشنده اون بخش طبعا تخریب میشه

  5. سلام

    جالبه برام از وقتی اومدم سایتتون ۱ ساعت گذشته و متوجه نشدم خخخخ

    هرچی میچرخم اینجا قسمت هایی که دوست دارم پیدا میکنم

    سایت خوبی پیدا کردم ولی سر سری سایتتونو دیدم حالا سایتتونو تو گوشیم سیو کردم وقتم ازاد شد میام دوباره میبینم

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*